Dikten om min vistelse i Arjeplog

Den 14e november klev jag på bussen till Arjeplog
1a december vad dagen jag körkortet tog.
Allt där emellan har innehållit sällskap och plugg
även mycke choklad och annat färdigt tilltugg.
Från Stockholm till Kiruna vi 10 samlade i ett hus
delade dagarna med tårar och lyckorus.
Arjeplog med det vackraste landskapet av alla
tyvärr gick det inte alltid att njuta av då fingrarna vart så kalla.
Kylan där uppe var av ett helt annat slag
promenaderna till coop gav oss vissa dagar onda andetag.
Något som också gjorde ont var denna teori
men att klara den fick allt att kännas som ren magi.
När den var avklarad visste vi ej vad vi skulle göra
då hade vi bara några lektioner kvar i bilen att köra.
Jag äran att en riktigt bra lärare fick ha
vi trevliga samtal i bilen hade varenda dá.
Samtalsstunderna i huset blev längra, ja riktigt långa
inte bara chokladkakorna utan också skratten blev många.
Även i bilen det varit mycke skratt och lite tårar
risk1an var dock det som gav en många kalla kårar.
Som någon färdig förare känner jag mig ej
så när jag ska ut kanske du får lov att passa dig.
Men jag lovar att försiktigt köra
då tror jag ej att jag någon skada kommer göra.

JAG HAR KÖRKORT


        

Här ser ni bilder på min säng, huset vi bodde i, en liten festprisse, Tinna som provar hur det kännas att få tvärstopp i 7km/h, mattan vi övade backning på med våra mobiler och min pärla som vi övade säkerhetskontrollerna på.

     

 
      Jag och min älskade övningskörningbil                Detta tittade jag på när han sa att jag var godkänd

  
            -15 grader                                      -25 grader
(Lägg märke till mina ögonfransar på bild 2, det var som två tjocka vita moln över ögonen, ganska tungt)

...........................................................................

"Vem bad dom där ***** mopederna att finnas!!!"
/Jan-olof - en frustrerande stund under teoriplugget


Kommentarer
Postat av: Jonna

Grattis!!! Vad roligt att du äntligen kommit till skott och tagi körkortet. Kul. =) Kör försiktigt nu på vintervägarna.

2010-12-03 @ 12:04:31
Postat av: Anonym

Tack Jonna! :D

2010-12-03 @ 12:25:39
URL: http://mamartina.blogg.se/
Postat av: Maria

Wow, grattis till körkortet! Grymt att göra allt på två veckor. Kör försiktigt nu! Kram

2010-12-03 @ 14:32:06

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0