Kniven

Nyligt inköpta Fiskars-knivar är farliga...
Jag har en nyligt inköpt sådan, och igår var det dax att använda den.
Jag hade min älskade Mirre Pirre på middagsbesök och här skulle det dofta ostpaj från ugnen och italiens salladskrydda blandat med skinka och gurka. Kall ostpaj alltså. Mmmm!
Mirre tog på sig uppgiften att knåda ihop pajdegen och jag tog mig an att göra röran.
Jag är så van min gamla kökskniv som är så slö. Gigantiskt slö! Så slö att man nästan måste såga igenom en gurka!
Fiskars-kniven var lite vassare... Min vänstra tumnagel är halvt avhyvlad från mitten och ut.
Åhhh!!! Då hade jag faktiskt hellre skurit mig i huden! Eller varför inte alls!?

Min termometer visar att det är -6 grader ute, men jag är lur om att den råkar befinna sig i solen.
Hur som haver är det soligt ute och det gör mig glad!

Nu ska jag stiga upp på allvar, och ta tag i dagen.
Ikväll blir det 50års kalas i Renström. Det är min moster som på tisdag blir ett år äldre!
Grattis till henne i förskott!

Have it!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Låter farligt med nya knivar men tur i alla fall att ingen kroppsdel försvann helt och hållet från övriga kroppen.



Vad gäller det här med musikal, du skulle nog ångra dig om jag skulle ta ton och sjunga lite...

2010-02-14 @ 11:25:30
URL: http://jonnalundgren.blogg.se/
Postat av: miriam

Tycker synd om dig och din nagel! men GOOOOOOD var pajen! OTROLIGT God!



pusspådig!

2010-02-16 @ 16:02:22

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0