Martina har ajaj 2!

Väl i bilen på väg till akuten så tilltog smärtan och illamåendet.
Jag fick ganska fort komma in till sjuksköterskan som tog prover och kollade tempen m.m.
Jag har btw jätteont i mitt högra långfinger där dom stack. Sänka-provet är det värsta!
Proverna visade ingenting... ännu... Men jag hade lite feber, så hon ville avvakta med att säga något.
Fick sen, efter ett tag, komma in på ett rum. Dom 30 minutrarna vi väntade på doktorn var outhärliga!
30 minuter är ju ändå ingenting på akuten! Så jag ska väll inte klaga...
Doktorn kom till slut, klämde och kände, ställde frågor och var trevlig.
Utifrån det ställe jag hade ont i magen, kunde han ändå rätt fort säga att det som tur var inte var blindtarmen, utan magvirus. Alltså magsjuka.
Än en gång kändes det löjligt att ha sökt hjälp för något sådant, men liknande smärtor i samband med magsjuka har jag aldrig upplevt! Ni förstår inte!

Har sovit i stort sett hela dagen. Det behövdes ju eftersom jag inte sov någonting inatt.
Dock inte fått ner mer än någon klunk Proviva sedan igår kväll då vi åt äppelpaj. Så, visst krampar det i magsäcken för tillfället av hunger, men jag är verkligen INTE sugen... 

Jag har inget val! Men mentalt är jag inte alls peppad på en till kväll helt ensam. En lördag dessutom, då alla gör något roligare än att sitta vid datorn. Det är nu jag vill ha filmtips! För jag misstänker att det blir gratis filmkanaler på nätet som gäller ikväll. 

Hoppas ni klarar er från magsjuka! Och att ni får en trevlig helg!
Have it!

 


Kommentarer
Postat av: Jonas

Finns fler livlösa människor som bara sitter hemma vid datorn en lördagkväll så ge inte upp =))

2010-02-20 @ 21:58:51
URL: http://nosaj.blogg.se/
Postat av: anna

Magsmärta är alltid något man ska kolla upp! Det kunde ju ha varit blindtarmen! Krya på dig! :) Kram

2010-02-21 @ 12:09:40
URL: http://anst86.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0