Människor utan huvuden och högerarmar.

"Migrän med aura kallades tidigare klassisk migrän. Anfall av den här typen inleds med något som kallas aura. Den vanligaste är synstörningar, oftast som zick-zackmönster i delar av synfältet. Man kan även ha andra aurafenomen som domningar i ena ansiktshalvan eller i halva tungan, till exempel. Andra ovanliga aurafenomen kan vara förlamningssymptom eller talstörningar. Auran släpper för det mesta inom 10 till 30 minuter och följs då av själva migränhuvudvärken."
Netdoktor.se


Jag tog tag i skurmoppen och började skura.
Plötsligt upptäckte jag att moppen bara syntes när jag drog den till höger.
Jag blinkade till ett antal gånger i tron om att det bara var ett bås i ögat. Ingenting hände.
Jag fortsatte skura. Men plötsligt dök det upp en stor ring längst ner i synfältet för vänster öga.
En ring med skarpa kanter, men allt inuti flimmrade och hade sig.
Ett sträck med kraftigt zick-zackmöster uppenbarade sig också i mitten av synfältet.
Rena rama cirkusen i mitt vänstra öga!
Detta hade jag varit med om förr, så jag blev rädd och väldigt stressad.

Promenaden hem var otroligt obehaglig. Jag gick förbi hus som jag visste var där, men som jag inte kunde se. Människorna jag mötte hade inga huvuden och ofta inte någon högerarm.
Att korsa vägarna var också väldigt spännande, eftersom jag inte såg om det kom någon bil från vänster sida. Jag fick då verkligen överdriva med att vrida huvudet för att se om det kom någon.
Efter en stund kändes det som att någon skulle satt sina händer runt mitt huvud och tryckt. Däremot gjorde det inte ont, det var bara konstigt.
Jag hann dock bara hem så var det i full gång. Hittade mig lite värktabletter, åt frukost och la mig.

Nu halvsitter jag i sängen, är glad att jag inte har lika ont som dom tidigare gångerna (beror nog på det snabba intaget av tebletter denna gång) men det är ju fortfarande en ordentlig huvudvärk. Jag känner mig dåsig och otroligt tung i huvudet.

Jag hoppas verkligen inte att denna huvudvärk ska hålla i sig i 12-24 timmar, som netdoktor.se skriver att den oftast gör. Men för att det ska vara ett migränanfall så ska den ha hållit i sig minst 4 timmar.
Fine! Det kan jag gå med på! Men sen vill jag va utan!
Nu får det va nog! Seriöst!

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Men fyyyyyyy va obehagligt!!!! Gick "synfelet" över sen eller?

2010-02-23 @ 21:57:17

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0