"Citat" vi minns m.m. - 2009

"Tack för alla gånger vi fick komma hem till er och äta köttfärslimpa, lyssna på Europe och leka med lego" - Isak Åhman
"När jag är 30 bor jag i Paris. Jag har ett eget klädmärke, bor typ nära Eiffeltornet. Är kanske gift med en fransman... Fast, jag vet typ inte hur en fransman ser ut..." - Julia Sjöström
"Jag vill bara ha mer av dig, mer av dig å mer av dig" - Joakim&Joel
"Utforskaren har slutat fungera" - datorn
"Sarú?" - Kenny Starfighter
"Snyggobert" - Miriam Nyström
"Hur går det med dina planer att komma och hälsa på?" - Eric (den tredje)?
"Tilda Tilda! Vi har en orange katt som tappat bort sitt hem och den är gul!" - barn på buss
"Ska vi gå en asyl-promenad?" - Eija Åhman
"Skjut Bush" - artist på impro. melodifestival
"Suprise!" - Eija, Betty, Sara, Peter, Anette, Ante
"Är det majs i maten?" - elev på skolan
"Vet du vad fjärrkontroll är på bonska?" - Totto  "Hustu..?" - Botte
"Låt oss vara svarta tillsammans" - Anette Åström
"Det kändes som att ni uppträdde på ett disco för varran" - Laila Bagge
"Jag skulle kolla bröstväskan" - Edvin löfgren
"Who is making candy with hamflavor?" - Lettisk nyårsfirare
"Jamen justé" - Sara
"Jag har dina ögon som bakgrund på min dator" - S.N
"Kom igen, seriöst! Vi drar å tältar nu" - Eija, Peter, Betty, Martina
"Gick det bra?" Edvin Löfgren
"Ja" - Magdalena BirgerssonFd. Lindgren
"Ja" - Jakob Birgersson
"Du har körtelfeber" - Dr. Roger
"Curve straightener" - Oskar Karlsson
"Ta med barnen och kom" - Lärare på skolan  "Ehh, jag, barn?" - Martina  "Ja, eller, du kanske bara har ett?" - Lärare på skolan
"Ni ska få en kusin" - Mamma
"Älskad från första stund" - Peter LeMark / Mamma
"Har du tid för en fika efter jobbet?" - Anette Åström
"-Och snygg var du också, Erik var mycket imponerad..." - Peter Martksén
"Det kom två stridsplan och sköt mot stationen. Dom missade mig precis." - Edvin Löfgren
"Tur att jag satsade på den där upprörda "vad håller dom på med?"-looken" - Peter Rosendahl
"Jag tänkte bara önska alla en riktigt trevlig dag! 2009-06-08 har aldrig funnits förr så gör dagen speciell" - Miriam Nyström
"Okej Martina, hur hände det här?" - Linnea Åström
Finally
"Hej, vi sitter fast i en snödriva" - Betty Åhman

Skrive en kommentar för förklaring!


Årets dröm

Jag hade hade haft hjärtinfarkt sen jag var 10 år tills jag nu var 20 år. Sökte till slut vård och fick veta att det satt en metallbit i mitt hjärta. Jag skulle därför bli inlagd, men innan inläggningen så fick jag dra hem till min lägenhet en stund. Där var Edvin! Lär låg han och läste hela min dagbok i godan ro... Snällt då!?

Låter väll inte som en så konstig dröm, men den var vääldigt speciell att drömma!



Årets top 3låtar

Lies beyond - Mariette
Skinny love - Bon Iver
Dancing - Elise



Årets bild


Kommentarer
Postat av: Bror

Haha, kanon..

2010-01-02 @ 04:23:45
Postat av: Bror

...men du sluddrade litegrann där i mitten (några stavfel här och där) :P

2010-01-02 @ 04:24:49
Postat av: Edvin

Jag behöver typ förklaraingar till alla mina citat. Vad snackar jag om?:P

Stridsplanen kommer jag dock ihåg. Sjukt spännande!



Förövrigt är det sjukt kul med dessa citat!

2010-01-02 @ 13:41:05
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Miriam

Haha! Grymt bra idé!

Jag hör vissa röster när jag läser dem. Speciellt Sara "jamen juste"!

2010-01-02 @ 14:42:51
Postat av: mamma och pappa

Jag vet inte vars min kom ifrån?

2010-01-02 @ 16:14:59
Postat av: Bloggägar'n

Edvin:

Citatet med bröstcäskan var från dagen efter vi sett bio och sett den där väskan (min present) i skyltföstret. Då, efter att jag mött dig på stan så skrev du att du hade varit dit och kollat priset, men att den var så dyr. :P

"Gick det bra" kläckte du ur dig till den andra patienten som kom förbi ditt rum när du låg på intensiven efter operationen. Remember? :P haha!



Mamma:

Din kom ifrån när du skrev till Peter att vi skulle få en kusin, och jag var hos Peter.

Eller menar du "älskad från första stund"? Det är ju låten!



Mirre: Ja, man kan verkligen höra Sara säga det!

2010-01-02 @ 17:24:04
Postat av: Jonna

Jag tror att jag vet vem eric den tredje är. Måste dock säga att det är svårt med citat när man inte har en aning om vad det handlar om=P

2010-01-04 @ 15:40:10
Postat av: Bloggägar´n

Ja, du vet nog vem det är Jonna!

Jaa, jag vet, så egentligen förstår jag inte vad Edvin tycker är så kul med alla dessa citat. :P JAG har ju kul åt dom i alla fall, för att jag vet storyn bakom. Men, det är bara att fråga om något av dom är intressant. :)

2010-01-04 @ 23:15:54
Postat av: Inte Edvin

Ja, den där Edvin är bra konstig han! :P

2010-01-05 @ 21:10:41

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0