Grattis födelsedagsbarnen 1/1-10

1984 Peter först ut var
Som storebror du alla pris tar!
Västerbottens löpsedel du då fick pryda
nu 26 år senare du själv löpsedeln kan tyda.
Du en omtänksam och rolig broder är
och jag hoppas att du snart har någon att hålla kär.
Jag är så glad att du är min bror
och att du nu för tiden i stan bor.
Mer än grattis vill jag också säga Gott nytt år
och att du ett kul och jobbrikt år får!



Till Edvin jag också måste skriva en dikt
där att han också fyller år är av största vikt.
Du föddes sent en nyårsdag
ca 963 dagar före jag.
Du många steg i livet klivit
och nu du 24 år har blivit.
Innebandybollar och stridsplansbomber mot dig har skjutits
och dina drömmar förklarade, mig skratt har bjudits.
Den meningen kanske var svår att förstå
men var gla´, dom som får dikter av mig är få.
Det en ära varit att lära känna dig
så här kommer en stor grattiskram ifrån mig.




Kommentarer
Postat av: Edvin

Tack snälla du! :)

2010-01-03 @ 15:20:22
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Bror

Tack tack :)

2010-01-03 @ 17:55:00

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0