På plogkanten på väg till nyårsfesten

Betty, Simon och jag åker längst vägen när vi plötsligt ser en avfart på höger sida, och en skylt med Lindbacka 5 som pekar ditåt. Fundersamt stannar vi bilen. Jag plockar upp mobilen för att ringa och kolla ifall det är där vi ska svänga av. "Ja" får vi till svar, och svänger så av ner på den vägen.
En nerförsbacke, en sväng, en till sväng, en kort raksträcka och en sväng. En sväng Betty... Sväng... Betty, det är en sväng här! SVÄNG!!!
Samma tankar gissar jag går runt i både Bettys och Simons huvud också.
Betty, som sitter bakom ratten hinner nog tänka lite mer också, eftersom hon känner att bromsen inte tar, och däcken inte heller vill svänga hur mycke hon än vrider på ratten.

Min facebookstatus ca 10 minuter senare:

Martina Åhman sitter i en bil, rakt över plogkanten, mitt i skogen,
det är kallt, men vi har kul i väntan på hjälp.
tor kl. 15:38 via Mobila Webben


Vi lyckas inte själva få bort snön, eftersom det som håller oss kvar i drivan är snön under bilen. Någon spade finns det inte heller.
Bettys pappa anländer till olycksplatsen och meddelar att vi måste starta bilen och skynda på eftersom det är en plogbil på väg! Panik uppstår! Totto gör så gott han kan med sin fyrhjulsdrivna bil för att få lös oss, men utan resultat!
Men... Det är ju en plogbil som kommer...! Och plötsligt är vi uppe på ett kick!

I väntan på att Bettys pappa skulle komma så ringde jag kvällen värd för att meddela situationen och för att få en bättre förklaring och försäkran om att vi är på rätt väg.
Än en gång får vi "ja" till svar.
Bettys pappa leder oss dock på en annan väg så fort vi är loss, och plötsligt var vi framme vid stugan.
Så kan det gå när ingen har koll... Speciellt när värden inte själv vet vägen fram.





Nyårskvällen

Den ägnades i en stuga i en liten by mitt ute i skogen.
Vi var tio tappra, varav en var från Lettland. Därför blev det en massa engelska!
God mat blev det också, förrätten var min favorit!
I övrigt bjöd kvällen på spel, singstar, övrig sång och mycke skratt! Vi såg också inspelningen från The Reason!
När 00.00 var på väg, gick vi ut för att räkna in 2010 och skåla! Jag och Miriam skålade dock sönder ett glas av misstag vän det så var dax att kramas och säga Gott nytt år!...
Efter det bar det av ännu mer ut i skogen för att skjuta raketer och lekas i snön!
Tillbaka i stugvärmen blev det lite firande av brorsan som den 1/1-10 fyllde 26 år! Grattis!
Sen en låttävling som mitt lag vann!

När dom andra dragit, såg vi som var kvar Skönheten och Odjuret.
VHS alltså! Nostalgi att måste sitta och vänta medan man spolar tillbaka till böjan!
Ca.08.00 morgonen därpå slog jag igen ögonen för en stunds sömn. Efter 2.5 timma väcktes jag av någons mobil som inte ville ge sig! Då steg jag upp och började städa. Därmed avslutade jag också mitt nyårsfirande!
En mycket lyckad kväll/natt! Tack för inbjudan och sällskapet!


Förrätt: Toast
Varmrätt: Grekisk pytt i panna
Efterrätt: Chokladmiffins



Miriam & I


Nyårsfirare


2an blev fel väg, men det är ändå 2010!

Detta händer om man av misstag skålar i kylan

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0