Har du tid för ett liv i evighet?

*Jag chokderar mig själv med detta inlägg. Men jag kände att jag verkligen ville ge alla en chans att se detta.*
//Martina

Jag har just sett en predikan på nätet. Den mest radikala predikan jag någonsin hört!
Den var en timma lång. En amerikansk man som la fram hur den amerikanska kristendomen egentligen är!
Men... Det handlar inte bara om amerikaner. Det handlade om mig också. 
Och, jag tror att det handlar om dom flesta... 

För mig tog det mer än en timma att gå igenom hela predikan. Jag klickade tillbaka på vissa ställen för att verkligen ta in och försöka förstå allting.
Jag kommer nu att länka till denna predikan, och jag hoppas att du vill se den också.
MEN... Se den bara om/när du verkligen har tid! För det här är viktigt!
Ta er tid!


Som sagt. Den är otroligt radikal och väldigt provocerande för många. Det var den även för mig.
Och jag förstår inte själv hur det liv jag verkligen vill leva ska gå till! 
Men, ärlighet varar längst, och det är bara Gud som kan se om vi är uppriktiga eller inte. 

Det är inte bara porten som är trång, det är också vägen dit...

Predikan
(Det är svensk text)

 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ååååhh, va glad jag blev när jag läste att denna predikan berörde dig lika mycket som för mig!

Jag har tänkt se den igen nån dag av samma anledning som du klickade dig tillbaka några gånger. Det var mycket att ta in, men mycket otroligt bra och viktig information!



Gud välsigne dig.

2010-02-01 @ 00:59:16

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0