England & midsommar

Det här med bloggandet... Ja, det går ju upp och ner.
Har inte varit så flitig på sistone, men jag har ju haft en del för mig också.

Jag har varit i england, "firat" midsommar, jobbat natt, varit inneboende hos min syster med man.
Nu har också min älskade och saknade vän Klara kommit upp med sin mor och sina två yngre syskon! *Martina hurrar*

England, ja, jag måste, för min egen del berätta lite kortfattat.
Jag jobbade natten till måndag, måndagen då jag också skulle bege mig iväg.
Jag anlände efter en trött resa till Heathrow. Jag hängde dock inte på samma terminal som Eija och Betty, så på den "lilla" flygplatsen utan täckning på mobilen blev jag stående som ett frågeteckan i över en timma innan jag fick tag i dom.
Vi begav oss direkt in till centrala London. Harrods, Green park, Buckingham Palace, London eye, Big Ben, katedralen, Tower bridge, och Piccadilly circus, allt detta hann vi med på en kväll. Då hade vi också hunnit med att softa lite här och var, ta kort i lugn och ro. Efter en löptur på centralstationen, deckade jag på tåget till Guildford. Hade då varit vaken i 37 timmar i sträck.


Det blev en hyfsad sovmorgon. Tisdagen skulle ägnas inne i Guildford. Vi åt brunch på en restaurang, kollade in slottet, gick på stan, tog en svalkande milkshake och satt i skuggan i en park och pratade en stund.
Väl hemma igen kom Gareth och hämtade oss. Gareth är en englelsman som en gång "hört till släkten", så det var ett kul återseende! Det var såå fel att åka i hans bil. Så felvänt!
En sväng på affärn, sen blev det racing hem till G´s familjs hus. Vilket hus alltså! Så långt från min stil, men ändå älskade jag det!!! Där hängde vi i alla fall runt köksön, Jag, Eija, Betty, G, hans bror Jamie, Jamies kompis, och Jamies kompis kompisar. Inte att förglömma Charlie - deras pratade papegoja!
God, sen middag, eldshow och en film som sög! Men ooo vilken underbar kväll! Riktigt soft! och... söt... ;)


Ingen hyfsad sovmorgon på onsdagen inte... Nä, mycke skulle hinnas med, så det var bara att stiga upp.
Vi tog tåget in mot London igen för att gå på Camden market. Där blev det en del shopping. Jag gillar min Mona Lisa-klocka!
Åt sen middag på Rainforest café. En märklig upplevelse. Robot-apor som helt plötsligt började röra sig, åska och blixtar och en hög ljudnivå. *Martina tipsar - Inget ställe för en romantisk dejt.*
Lite mer butiker, sen tog vi cykeltaxi till teatern. Vi skulle se Sister Act. Den var grymt bra, riktigt svängig! Dock blev jag lite besviken på Simon Webbe (sångare i gruppen Blue)! Vart har du tappat utstrålningen grabb?!
En doughnut och en varm choklad inhandaldes till hemfärden, och gott varé!


Torsdag och det var dax att resa hem igen. Otroligt tråkigt att dra därifrån.
Resan hem gick bra. Fick byta flyg 3 gånger, men det var inte så farligt.

¤ Luften i London torkade ut mina läppar.
¤ Luften i London är också sjukt skitig!
¤ Luften i London, eller, rättare sagt i tunnelbanorna gav mig panikkänsla rätt ofta.
¤ Luften i Guildford däremot, den kändes bättre.



Midsommar

Jag skulle ut och jobba midsommarnatt, så det blev mycke sovande denna dag. Aftonen ägnades dock hemma i Jörn med mor, far, bror, farbror med sambo, min kusin och min kusins bror. Sjukt gott grillat och en trevlig stund.
Sen, ja, jobb...


Kommentarer
Postat av: Syrran

Fina Englandsbilder!

Söt Karolina!

Fantastiskt myggtält mampap köpt!! Blir helt lycklig av att se det! Nu kan jag nog gå med på fler middagar utomhus om vi kan sitta i ett sånt där... :)

2010-06-30 @ 18:09:02
Postat av: Miriam

Låter som att du hade det underbart!



Bilden med dig på där du har en blå shorta, ... trodde det var betty först! :O galet vad lika ni var på den bilden!

puss!

2010-07-02 @ 22:23:49

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0