Inflyttad, men inte klar!

Efter en skön helg hemma i Jörn, begav vi oss mot staden igår morse, mamma och jag.
Vi satte genast igång med att packa och bära ut i bilen. Tog inte så lång stund innan vi var tvungna att fara första vändan till nya lägenheten och packa ur.
Ja... Nog är det magiskt va man kan packa på sig! Helt otroligt!
Trots att jag nu har en två, så vet jag inte hur jag tänkt rymma allt. Men, jag rymde det ju i min lilla 1a, så det skulle ju vara konstigt om det inte gick.

Både insidan och utsidan av lägenheten skulle kunna vara hämtad från gamla stan i Stockholm.
Jag tror nämligen att jag bor i en av Skellefteås äldsta lägenhet! (Bonnstan är inte inräknat, fast det är ju som inte lägenheter heller.) Trots att golvet i köket lutar väldigt många grader för mycke, att det är gamla tvåglasfönster och den konstiga, oidentifierade lådan på väggen i sovrummet, så gillar jag den! Skarpt!
Enda nackdelen jag upptäck hittills är att det drar väldans från fönstret i sovrummet, så jag måste nog mublera om. Nu står sängen snett nedanför fönstret, så det har varit en kall natt.

Nu ska jag snart bege mig till jobbet. Det var ändrade mattider idag, så jag börjar en halvtmma senare.
Då jobbar jag ju dock till halv 3 istället, men det gör inget.
Måste ta mig en promenad och gå till min gamla lägenhet en sväng och skura upp spisen efter jobbet.
Sen blir det att fortsätta denna uppackning och städning... Kommer det nån gång ta slut?!

Ni må havané!
Kram!

Kommentarer
Postat av: anna

Ja det är helt otroligt vad man samlar på sig :) Skönt dock med en större bostad, när får man komma å hälsa på? :)

2010-03-02 @ 21:39:10
URL: http://anst86.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0