Mjukkakan till USA

Jag har drömt så mycke konstiga grejer på sista tid...
Nu minns jag inte så mycket, men jag vet att jag vaknat på mornarna och småskrattat åt det jag just varit med om...
Inatt tex, lanserade jag och 3 till personer brödet Mjukkaka i USA.
Om jag inte minns fel så började det hela med att vi bakade mjukkaka i bagarstugan för att sälja och få ihop lite pengar, så som man typ gjorde i skolan inför en klassresa. Plötsligt en dag kom en av dom andra och sa att vi skulle bege oss till USA redan samma afton för att brödet skulle börja serveras på alla skolor runt om i staterna. En världsnyhet helt enkelt! Men... Då måste det ju ha varit vi som uppfann receptet på detta mjuka bröd... Cool!


        

I lördags serverade jag på ett bröllop tillsammans med min syster och 3 tjejer till.
Detta måste ju då ha varit en utlösande faktor till den dröm jag hade natte mellan lördag och söndag.
Då vankades det bröllop! Alla visste om det, utom jag... Och, det vad visst jag som skulle bli bruden.
Själva frieriet var visst den sista förberedelsen som skulle göras innan själv vigseln. Bra tänkt!

Vart får man allt ifrån!?



Ja, jag har ju nu redan berättat lite om min helg - bröllopsserveringen å så.
Det var rätt kul faktiskt, tyckte jag. Jag har ju gjort det förr, så jag kände att jag hade lite koll.
Kul överraskning var också att min kompis Henrik var gäst! Henrik som också var kvällens hjälte och släckte den brand som uppstod på bordet med sina bara fingrar. *applåder*
Inte en överdrivet sen kväll ändå, men jag var helt slutkörd när jag kom hem och la mig i sängen.
Det kanske också berodde på att jag varit på IKEA dagen innan... Två intensiva dagar lixom.

Gårdagen ägnades åt att montera ihop alla möbler jag fick med mig hem från IKEA.
Det är bla. en bäddsoffa jag köpt, och sånna brukar ju aldrig vara sköna i början. Ganska hård...
Så, nu ber jag om hjälp! Kom och sitt i den så att den blir mjuk snabbare!



Ser inte så mycket ut på bilden, men det var
sjukt mycke kartong jag vek ihop igår kväll!


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0