Oväder

Hallå!? Är sommaren alltså redan här?!
Känns som att det var väldigt längesen termometern visade +18.5 i skuggan kl. 10.00 på morgonen.
Ja, mig gör det inget! Men det känns som att det kom så plötsligt. Förra veckan var det +0 grad när jag gick till jobbet på morgonen. Visserligen några timmar tidigare, men jag har ju ändå solsida.

Solen visade ju sig igår eftermiddags också. Dessvärre fick jag mig aldrig ut. Men idag! Idag ska det stekas!
Ska hinna med att baka muffins också, och packa, duscha och ev. fixa lite med min hårddisk.

Igår kväll var jag hemma själv, här i huset i Jörn.
Såklart passade jag på att lyssna på musik i en något högre volym. Stora röster gör sig ju en aning bättre när man hör dom högre. Men nått lät lite konstigt utifrån. Ljuset i rummet blev också konstigare och konstigar.
Till slut stängde jag av musiken och tittade ut genom fönstret.





Kl. 21.03


Kl. 21.06

Det gick som så fort.
Jag stängde av datorn, slog av strömbrytaren och gick ner. Tog med ett täckte och satte mig på bron för att skåda ovädret. Det var verkligen med skräckblandad förtjusning. Jag tycker om sånna här oväder, men det får gärna hålla sig lite på avstånd. Igår gjorde det dock inte det. Seriöst, det höll till rakt ovanför huset! Det blixtrade och small i samma sekund och regnet och haglat störtade ner.
Jag satt kvar ganska länge ute på bron och såg hur ovädret drog iväg inåt landet.
Jag älskar lukten av nyfallet regn!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0