Tandtappning

Jag kan inte påstå att jag har särskilt roliga minnen från då man höll på att tappa tänderna i sin barndsoms dagar.
Just det där när man vickat på den så pass att man känner att nu är det dax att dra... När man tog det sista taget om dom svaga knastrande ljuden då tanden avlägsnas!

Huvva! För ett par nätter sedan var detta min dröm.
Jag drömde att jag kände att någon tand inte riktigt satt så hårt som den skulle. Jag petade på den och insåg att den bara var att plocka ut... Och så fortsatte drömmen! Ena tanden efter den andra! Till slut var nästan hela undre tandraden bortplockad!
Jag vaknade faktiskt och typ kallsvettades! För mig var det en helt sjuk mardröm just då! Nä, fy!

Jag har två tänder utan rötter, det vet jag! Men tack och lov att alla sitter kvar!


Kommentarer
Postat av: malin

iiiih, jag riktigt hör hur det knastrar till när tanden lossnar ..man får rysningar av att bara tänka på det!

Hoppas allt är bra med dig :)

kramis

2010-10-31 @ 23:11:30

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0