Doktorn, yeah!

Sedan någon månad tillbaka har jag varit rätt hängig. Jag har kännt mig ständigt trött, kläderna har blivit lite tajtare, varit ovanligt känslig och kroppstemperaturen har svajat hej vilt. Den 28/8 skrev jag i mitt inlägg här på bloggen att det kanske var dax att kolla upp thyreoidea-värdena (struma). Sedan tänkte jag inte så mycke på det. Jag reflekterade många gånger över att jag var så känslig, trött och sov dåligt, men glömde dom bort det där med proverna.
På min födelsedag nämnde mamma att jag hade blivit rundare om halsen igen. Jag, som för någon månad sedan studerade halsen för att kontrollera att det såg normalt ut, blev lite chockad. Jag är rundare om halsen är vanligt, men värre var det innan jag fick min medicin.
Min kusin frågade också om jag hade lågt hb (blodvärde). I sommras när jag var inlagd på sjukhuset upptäckte dom att jag hade lågt hb, men jag har inte fått veta vad jag ska göra åt det. Om jag ska köpa något receptfritt eller så. Och iomed att jag äter Levaxin, som inte får tas i samband med järn, så måste jag rådfråga läkare.
Så, kombinationen av lågt hb och ev försämrad struma är inte så lysande.

Nu har jag varit i kontakt med en ny vårdcentral här i stan, och från att ha fått svaret att jag skulle ringa imorgon och boka tid, så hade jag helt plötsligt en tid hos doktorn då jag hade förklarat mitt ärende. Skönt att någon äntligen lyssnar!


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0