Fredag den 13e - släng dig i väggen!

Nej nej, otursdagen är numera den 17 september. Tja, för mig i alla fall...
Tidigare 17e septembrars oturshändelser väljer jag dock att inte lägga ut här på bloggen.

Av någon mysko anledning har det blivit så att trots ett rätt stort antel färre elever på skolan, så är det stressigare och sjukt mycke mer att göra på jobbet nu än det tidigare någonsin varit!
Eleverna står och skriker i mun på varran då det är slut tallrikar, samtidigt som maten måste fyllas på, eller så är det fullt med disk överallt när de två förstnämnda förekommer samtidigt!
Idag var inget undantag.
I köket har jag 3 vattenbad. Dessa har en temperatur på ca 90 grader, och ligger det inga bleck i dessa så ångar det ganska rejält. Vid ett tillfälle då det var som stressigast var det dax att byta bleck. Jag tog mina grytlappar, lyfte upp blecket och i farten tappade jag greppet om ena hörnet så att blecket tippade till. På dessa få sekunder hann ångan smita upp i vänster kant, där jag också hade min hand... En ful grimas, och så sprang jag vidare. Efter någon minut kände jag att ångan hann bränna mer än jag först trott.
Det blir för en stund ganska lugnt i matsalen. Jag går då till diskhon och drar igång kallt vatten i kranen. Där blir jag ståendes med en illröd, pulserande och brännande hand.
Diskrummet är än en gång fullt med disk så jag går in för att byta back i maskinen. Inser då att min vänsterhand inte tål någonting. Lite halvt chockad går jag uppt till lärarrummet där ett 7tal lärare sitter och pratar över en kopp kaffe. Minuten senare står rektorn och diskar, samhällsläraren torkar borden och expeditionisten hjälper till att plocka undan lite smått. TACK för hjälpen!!!

Mitt vänstra pekfinger är extremt lent just nu. Inte ett fjun finns kvar! Hela handen är lite varmare än vanligt, och när jag börjer fingrarna känns det som att jag är sådär torr så det känns som att huden skulle kunna spricka.
Jag är otroligt lycklig att det inte blev värre än det vart! Men det var riktigt ont och jobbigt där ett tag...

För att tillägga... ca 4 timmars sömn denna natt, tandvärk pga stress, brännskadan, otroligt mycke regn och ont i magen.
Men dagen har varit bra också! Efter jobbet tog jag en fika på stan med Markus, sen åkte jag hem till Jörn och åt sjukt god mat, gosade med lillprinsen och fick paket i förskott.

..................
Nu är klockan 00.14, alltså är det min födelsedag! Grattis till mig!


Kommentarer
Postat av: malin

SÖT BILD! :*

2010-09-18 @ 23:11:47

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0