Med lillprinsen i min famn

Denna vecka har innehållit väldigt mycke. Mycke jobbigt, men också roligt och mäktigt underbara händelser!
Jag väljer att nämna de mer positiva nu!

För en vecka och 2 dagar sedan blev jag moster! Jag har inte hunnit träffa lillprinsen så mycke sen dess, men i onsdags ägnade jag en hel eftermiddag och kväll hos honom.
En stund innan jag skulle fara hem på kvällen, blev han lagd i min famn. Jag tittade på honom och han sov så sött! Jag blev helt tagen, inte bara av hans skönhet, utan av hela miraklet! För ett år sedan fanns han inte, han var bara en tanke! Nu låg han där i min famn, så oskadad av världen och så lugn ett människoliv kan vara!
För mig blev livet så stort när jag såg på denna lilla människa.
När jag sen kom in på min gårdsplan, tittde jag upp mot himmelen och såg att det var stjärnklart!
Denna stjärnklara himmel var ingenting mot för vad jag skulle få se några kvällar senare, men den tog andan från mig ändå! Tänk att jag finns här!

Fredag. Denna kväll ägnade jag i Boliden med Eija och Carro. Jag hjälpte dom att renovera om i deras kusiners vardagsrum. Otroligt roligt måste jag säga! Vi åt middag, bäddade sen ner oss och såg idol och bara va för ett tag. Sen fick vi lov att bege oss till staden för att hämta upp Markus (han som bor i huset vars vardagsrum renoveras). På vägen hem stannade vi i Varuträsk där det inte fanns några gatlysen. Vi klev ur bilen och såg upp på himmelen! Jag fick rysningar! Det var sååå mäktigt, såå stort och så vackert!
Jag påmindes om onsdagens känslor med lillprinsen i min famn. Tänk att just VI finns här! Vi är så sjukt små i denna värld, och ändå kan vi betyda så mycke för varandra!

Fredagnatten ägnade jag på en madrass i Markus rum. Vi hade inte setts på länge, så vi tog igen en hel del tid med att prata om allt som hänt sen sist. Tankar, känslor och en massa annat. Klockan var 04.00 innan vi somnade, men för egen del var det värt det!


  

 


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0