Jag kan inte sjunga längre!

Blogginlägg om Nirlandsresan kommer, jag vill bara redigera klart bilderna först.
.
Det jag tänker skriva om nu är något helt annat...
Någonting som jag lider av. Något som bara för några månader sedan började. 
Så fort jag blir ensam så sjunger jag. Sjunger med i musiken jag hör, eller sjunger för att det är för tyst. 
Vad som nu är problemet är att min käke låser sig så fort jag börjar sjunga!!! Detta gör mig GALEN!!! Kan inte sjunga längre juh!
Eftersom det inte varit såhär förut, så måste det ju vara något som är fel. Är jag ständigt så spänd att musklerna i käkarna krampar? Sjunger jag fel? Eller är det något jag måste gå till farbror Tandläkare för att få fixat? (jag vill verkligen inte ha tandställning igen!!!) Eller en kombination av allt? Att det är ett käkfel som orsakar kramp i musklerna, som gör att jag sjunger fel...?
Jag har märkt att det lättar om jag masserar käkarna i typ en kvart, men det har man ju inte tid med! 
Varför blir det såhär!!! Det är grymt störande!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det kan bero på massa olika saker, som du rabblat upp. Jag hade så för några veckor sen, att jag inte kunde gapa ordentligt när jag sjöng för käken gjorde ont.



Var noga med att värma upp, även när du bara sjunger själv och så, massera käken även om det känns drygt att göra varje gång. Bättre att göra det alltid nu och kunna sjunga smärtfritt än måste ha ont när du sjunger. Tänk på att när du sjunger ska allt ovanför bröstkorgen vara avslappnat :)



Hoppas du får det bättre i käken! :)

2011-04-03 @ 07:49:17
Postat av: Anonym

Grejen är inte att jag får ont. Min käke låser sig verkligen, som att den åker ur led nästan. Kan inte gapa för att det tar stopp lixom. Därför funderar jag på om det är något fel med tandraden eller själva käken. men ja, inte vet jag...

Jag ska i alla fall försöka bli bättre på att värma upp och hålla på att massera, för det är sjukt obehagligt!!!

2011-04-03 @ 10:07:09
URL: http://bloggägar´n

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0