AnetteMartinadag+natt i Umeå

Tidigt igår morse plockade syrran upp mig och vi rullade E4an ner mot grannstaden Umeå.
Vi gjorde en avstickare till Dalkarslå (skolan jag ska gå på) för att se hur det såg ut där. Någon skärgårdsmiljö vet jag inte om, vilket är vad dom marknadsför, men det var fint annars.
Vi begav oss direkt in på stan, gick länge på Lagerhaus innan vi käkade en god lunch. Vi gick någon timma till på stan, innan vi letade oss till hotellet vi skulle bo på.
Vi skrattade till när vi kom in på gårdsplanen! Vi fattade inte riktigt vad som var hotell, men. Vi hittade en disk och vi checkade in.
Väl på rummet skrattade vi ännu mer. Det enda som fick oss att verkligen känna att vi var på ett hotell var dom vita satinpåslakanen. Annars var tapeterna spruckna och slitna, badrummet kunde inte ha renoverats om sen 70-talet, en blandad kompott vad gäller stil, och lukten... ja... Inte min doft!

Vi vilade fötterna en stund och slötittade på tv innan det var dax att leta åt ett bra matställe.
Vi sprang på våran kusin inne i stan, som tipsade om en bra restaurang.
När vi satt oss på restaurangen och beställt våran mat, dök hela familjen Boman upp, och med dom kom också nästan hela familjen Nyströms! Det var en kul överraskning. :)
Maten smakade gott, det gjorde även naturgodiset vi sedan införskaffade på Ica - som vi smaskade på i hotellsängen under kvällen. Till det såg vi lite "Flight of the conchords" på youtube, och senare "Den där Mary" som gick på 4an.

Själv vaknade jag upp med vääärldens migrän! Till min fasa hade jag visst inga värktabletter i handväskan, och inte syrran heller. Pallrade mig hur som helst upp och duschade, för att sen äta hotellfrukost.

10.30 lämnade vi Umeå och rullade norröver hem till kära Skellefteå.
Tack älskade syster!



Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0