Julfesten

Efter en inte en allt för lång natt, kom så torsdagen. Torsdagen som även den, liksom dom flesta andra dagar förra veckan, inte skulle innehålla så många lektioner. Dagen lunkade på, jag passade på att städa mitt rum och packa väskan. Tog mig en lång dusch innan vi hade en kort samling för att prata om vårterminen med våran lärare Andreas.
Sen satte det fart! Min klasskompis Lotta kom till mitt rum, och vi pratade på medan vi gjorde oss fina med smink och hårspray i mängder! När vi var klara knackade det på min dörr! Det var min cellgruppsledare Joel som tänkte erbjuda eskort till middagen! Kul för han som fick Lotta med på köpet också!
En trevlig middag, men jag vill inte hålla med alla andra som sa att det var så fruktansvärt god mat...
Är det bara jag som tycker att julbord är såå överskattat?! Jag själv äter ju hur som helst bara prinskorven, potatisen, lite revbensspjäll (om det finns) och små bitar av julskinkan. Vad är så speceillt med det? Och vad är så speciellt med allt det andra?
Prinskorven, revbensspjällen, potatisen och den lilla biten julskinka var i alla fall gott!

Festen flyttade sen upp till Ulrikasalen. Där bjöds det på jazz, tävlingar, fika och mer musik och underhållning! En kanontrevlig kväll!
Det hela avslutades med flera timmar av dans! Dans och åter en massa dans!
Fast, kvällen var ändå inte slut. Jag begav mig från festligheten vid 1-tiden, efter det hann jag se film, kolla på gitarrer och fika med Albin i Granen. Jag var ju tvungen att ta vara på sista natten på Dallas för detta år!

Tack alla fina för en fantastisk julfest!

Albin och jag

 

Jag och Nils

Jesper och Adam                                                         Jag och Tom

 

Festlokalen                                                                        Tävling

 

Shake shake it shake it!



Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0