Deppdag - jodå!

Vilken KASS dag det har varit!!! och jag har inte varit ensam som känt så!
Massor med små och större saker som hela dagen gått emot oss, så ikväll har vi varit några deppade själar som degat i aspens soffa med två filmer och glass.


Dagen har ägnats I Umeå, där vi spelat på en scen, placerad på Renmarkstorget. Det var utomhus, vilket var en ny upplevelse. Tack och lov inte massor med minusgrader, men tillräckligt kallt för att det skulle sega ner kinderna och göra det svårt att artikulera. Värst av allt var att ljudet som ljudfirman hade med, inte höll... Antingen glappade det bara, eller så var det obefintligt. Ljudteknikern fick också för sig att springa och snacka med sina polare ibland, vilket lämnade oss ännu mer ljudlösa... En fantastiskt URKASS spelning helt enkelt!

Jag kände hur mitt humör sjönk redan i bussen på väg till Umeå i förmiddags. Nivån för mitt tålamod har sjunkit en aning dom senaste dagarna. En känsla jag avskyr, och därför sätter det hela ännu mer i en ond spiral neråt... Jag blir ju nämligen arg på mig själv för att jag känner som jag gör, när mitt tålamod går mot botten.
Efter den urkassa spelningen i Umeå så har det bara pjöttats på med små dåligheter... Allt ifrån dålig middag/ingen matlust, macken stängde en halvtimma tidigare JUST ikväll, när vi kom en kvart innan ordinarie stängningstid och vi var i stort behov av "belöningsföda", till att min fina julstjärna gick sönder, ovisshet, insikter och ännu mer tålamodsprövningar m.m.

En av filmerna vi såg ikväll var "så som i himmlen". När vi såg den, insåg vi att vi kanske inte hade en så dålig dag i alla fall. Vi lever inte i en vardag med misshandel och hot, och inte heller i en värld av lögner, vad jag vet i alla fall... Men, ibland måste man få ha en deppig och jobbig dag också! Det får en ju att uppskatta dom bättre dagarna ÄNNU mer!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0