HLR-utbilning

Igår hade vi HLR-utbildning med jobbet.
HLR lärde vi oss på gymnasiet också, men fick då lära oss den riktigt gamla varianten. Så, detta var intressant.
Mycket kul också, men sjukt jobbigt! Gjorde sjukt ont att trycka så hårt på dom där dockorna, och min högra hand är idag lite gul och öm efter allt tryckande.
Vilka hjältar dom är som räddat livet på någon med HLR! Men, jag paxar att inte behöva vara med om det! Önskar att jag slipper i alla fall... Men, jag är glad att jag vet hur det ska gå till ändå. Det borde alla göra!
Action
Jag var inge bra på att spela medvetslös. Jag är ju så kittlig, så jag skrattade bara när R skulle lägga mig i stabild viloläge.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Glöm inte att ringa 112 med pappersmobilen heller... Viktigt att verkligen få testa alla steg. =)

2011-01-11 @ 21:18:30
Postat av: Anette

Men så sjukligt ful docka.

2011-01-11 @ 22:19:47
Postat av: linnea

30 tryck och 2 inblås va?

2011-01-12 @ 10:28:02
URL: http://nollniotio.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0