Ett par händer till övers?

Alltså, det är helt sanslöst! jag har snart inga händer kvar!
Sedan jag började om på jobbet efter jul så har jag totalförstört mina naglar, fått sprickor, och framför allt skurit mig! Massor! Överallt! Idag snittade jag mitt 10e jack, och 5 av dom bara idag!
Majoriteten av gångerna har jag inte ens känt att jag skurit mig, utan bara upptäckt att jag varit blodig. Det är efteråt det känns!
Någon som har ett par händer till övers? Jag är villig att låna dom i så fall!
.
..
Har just haft Markus här på middag. Gott blev det, och det är ju så mycket trevligare att äta om man äter med någon. Enkel mat är underskattat! Marinerad kyckling, broccoli och kryddad cream fr. är så sjukt gott, och enkelt!
..

..

..

-Förra veckan ringde en man på hos mig

-Jajjemen

-Han var väldigt ivrig och ville absolut värva mig till hans sällskap. Jag blev naturligtvis nyfiken, och med anledning av det så sitter han nu mitt emot mig här i studion. Välkommen Hans Melànge.

-Ja, Melange, tror jag det heter.

-Men det stavas ju Melànge.

- Melange har jag väll trott att det heter.

-Fast det är ju en bakåtvänd apostrof ovanför a:et.

-Ja just det.

-Jaja… Varför ringde du på hemma hos mig?

-Jag är ju ute efter det här att bilda ett stort gäng alltså, och sen vad det lider, få utöva ett så kallat gängvåld. A, alltså det skulle jag verkligen vilja göra alltså, ojojojoj! Alltså, det vore nått va!

-Varför vill du bilda ett gäng?

-jag tycker det verkar spännande det där alltså, att driva runt på stan i ett stort gäng va, och sälja knark och ha vapen och sådär hänsynslöst. Men också att få vara del i ett större sammanhang alltså.

-På vilket sätt då?

-Jamen där alla vill samma sak och man ställer upp för varran, det tycker jag är fint alltså.

-Hederskodex?

-Jamen exakt, som kan döda för en.

-Blod in, Blod out.

-Ja, det är riktigt häftigt alltså. Jag har mer haft sådana ytligt bekanta, mest från Alfapetgänget, men jag tycker det är ju ingen fart och fläkt i alfapetgänget alltså.

-Det är inte det?

-Nä, men det är samma diskussioner varje gång och det går aldrig längre än till diskussion alltså. Det blir aldrig våld! Som jag vill!

-nej, det är ju klart, det finns ju både för och nackdelar med det.

-Ja, tråkigt!

- Men hur går det med ditt gängbildande nu då?

-än så länge så är resultatet en besvikelse.

-Det är det? Hur många hoppas du få ihop?

- Ja, jag tycker att det krävs åtminstone ett par hundra.

-Så pass??

-Ja, för att det ska kännas som ett riktigt gäng

-Okej, och hur många har du skrapat ihop hittills då?

-I nuläget är vi… fyra.

-Fyra…?

-Ja, och då bor en av dessa i Hudiksvall, men han kan komma ner två gånger i halvåret har han sagt. Men vi fyra har skrapat ihop till en liten radioreklam som vi hoppas på väldigt mycke alltså.

-Det här programmet sänds ju i p3, och p3 är en public service-kanal, vi sänder ju i vanliga fall inte reklam, men, vi har bestämt oss för att göra ett undantag eftersom det finns ett ömmande behov i botten

-Fantastiskt!

 

*reklamen*

-Vill du vara med i ett gäng och utöva gängvåld på kvällar och helger?

Maila till [email protected]

 

-Ja, det var inte illa!

- Nä, den är bra!

-Då får vi hoppas att det är många som hörsammar er nu

-Ja, vi hoppas verkligen alltså!

-Vi får hålla tummarna! Hans Melànge, eller Melange

-Melange uppfattar jag det som….

-Okey! Tack för att du ville komma

-Tack och bock


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0