Just nu ett bra jobb

Jag gillar mitt jobb! Som det är just nu i alla fall. Det är bra patienter, bra personal, ibland dock lite väl lite att göra, men det ska man inte säga. Det har gett mig tid att få hjälpa min vän och sjuksyster till kollega Anna med lite smågrejer runt sånt inte jag får göra som undersköterska.
När det gäller att ta blodprover så har det dock inte varit mitt år... Visserligen har inte patienterna heller bidragit med allt för bra kärl, men det är ju alltid någon annan som lyckas när jag gett upp... Kul för dom, trist för mig! Det är ju så roligt med blodprov! (Jag vet att det kan låta sjukt)...

Om 40 dagar är det dax för mig att flytta. Jag vet inte vad jag har för känslor inför det... Det ska bli kul att göra något jag aldrig tidigare gjort, men samtidigt känns det väldigt jobbigt och läskigt!
Jag ska ju inte heller bara flytta in, jag måste ju också flytta ut, ur min lägenhet, typ... Min kära vän Linnéa ska ta över min lägenhet medan jag är borta (som det ser ut nu), så hon lånar också mina möbler och mitt porslin m.m.

Jag hade tänkt ta mig en liten promenad, men råkade äta lite för mycke av den goda rätten Tacos... Ska nog dra igång ett Vänner-avsnitt, eller två... Sen, sen går jag ut en stund.

Ps. Jag är fotosugen!


Fotade lite i Jörn i helgen i alla fall...




Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0