Studentveckan

Förre veckan var det ju studentvecka. Det var även sista lilla rycket för mig på den arbetsplats som tidigare var min. Det var kul att få vara tillbaka och träffa eleverna en gång till, för jag hann ju knappt säga hejdå till dom när jag slutade den 6 maj.
Onsdagen bjöd på skolavslutning för åk 1 och 2. Det serverades smörgåstårta och det fotograferades klasser. En tipsrunda fick dom också gå.
På kvällen hade vi sttining med studenterna. 3rätters middag och så. Det var trevligt!
Torsdagen, ja, då blev personalen bjudna på lunch på Nygatan 57. Varmt och skönt var det på verandan, och god sallad var vad jag åt. Sen gick vi till skolan för lite avtackning av personal. Däribland jag.
Jag kommer satt sakna personalen, och eleverna för den delen också! Alla på olika sätt! tack för dessa (typ) två år!

Jag avtackas med ett litet tal, en kram av rektorn och en SUPERFIN bukett!

Och så var det dax för studenten! Och dax för mig att plocka upp micken och sjunga en trudelutt!
jag måste erkänna att jag aldrig varit så nervös i mitt liv förut! Jag kunde inte stå stilla för benen vibrerade så mycket, och det började sticka i mina händer, och känseln i lillfingrarna försvann. hade kantorn bara dykt upp i tid så hade jag nog inte varit så nervös, men nu hade han tydligen inte fått veta att han skulle kompa någon, så vi hann köra igenom den 1 gång innan det var dax. Men, det gick bra! Jag tappade inte bort mig denna gång, och jag låter inte så nervös som jag faktiskt var!
Studenten var fin! Eleverna var så fina! Och bättre väder kunde man inte ha! Eller, joo... hade det varit 5 grader kallare så tror jag att alla hade mått liiite bättre. Stackars killarna i kavaj!

 

Jag sjunger "Vågorna" med Uno Svenningsson

Ett smygkort på jag och idrottsläraren

Jag och världens bästa kollega!
Tack för allt!!!



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åhh, vännen - du ÄR saknad och väldigt mkt!!

Det var superskoj att du ville vara med sista skolveckan samt personalfesten - blev som ett avslut på ngt sätt!

Och du sjöng superfint - jag rös av rördhet!!

Du är en toppenkollega och en toppenvän på alla sätt och vis!!

Lycka till med skolan nu och glöm oss inte!! :)

Kram!!

2011-06-15 @ 22:09:24
URL: http://entrollgummasvardag.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0