Tromb i Jörn

Som nog dom flesta vet, så slog ju tromber till i Norrland idag.
Ja, nog blåste det allt! Jag gillar oväder (så länge jag känner mig trygg) så jag satte mig så fint på våran förvaringslåda ute på bron. Detta i hopp om att få se och höra blixtar och dunder. Men, istället höll jag på att flyga av bron! Med regnet följde grenar från träden med, både dropparna och kvistarna piskade rätt bra kan jag lova!
Det roliga var att det bara tog någon minut, sen var det nästan över!
Mamma kom sen hem och berättade att ett träd fallig över gatan som leder in på våran gata. Brorsan pratade lite senare med sin kompis som körde på vägen mellan skellefteå och jörn, som berättade att det var rena plockepinnet i skogen just utanför jörn. Och ooo ja! det var det! Träden låg i samma riktning, och man såg tydligt trombens väg!
Jag och mamma skulle sen gå eljuspåret, men det var som en annan hinderbana att ta sig upp till Majabergsstugan!
Vädrets makter är inte att leka med! Mäktigt är det!




Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0