Min kära släkt!

Är hemma i Jörn och fördriver tid i väntan på att få bege mig till södern imorgon afton.
Har suttit och kollat igenom en massa bilder på mampaps dator, och halkade in på en massa mappar med släktsammanhang. Kalas, släktträffar, begravningar m.m.

Jag är så otroligt tacksam för min släkt! Så pass bra sammahållning vi har. Så pass stor koll vi har på varran.
Några av mina släktingar träffar jag regelbundet, eller har en hyfsat regelbunden kontakt med. Andra träffar men då och då när man springer på någon på stan eller så. Då är det självklart att stanna och kolla läget! Sen finns det ju vissa som man inte har någon direkt sådan kontakt med, men jag vet vad alla heter, var dom håller hus och så vidare. För min känns det konstigt när jag hör kompisar säga att dom knappt vet hur många kusiner dom har, eller vad dom ens heter.
Jag är tacksam för min släkt för att vi alltid har så roligt! Släktträffar är bland det bästa jag vet!

Jag vet att jag har 20 kusiner + 1½(?) plastkusiner
Jag har 5 kusinbarn
Sen är det 6 respektive till släkten, som jag vet om i alla fall...
Jag har 8 farbröder/faster/morbror/mostrar.
Jag har också 8 ingifta fastrar/farbror, moster/morbröder.
Och mormor såklart!
Och till sist så är vi ju 7 stycken i min egen familj.

Jag skulle kunna räkna upp ett antal tremeninagr och fyrmeningar också. :)





Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Martina! Det råkar inte vara så att södern är Göteborg? I så fall får du hemskt gärna höra av dej! Det vore kul att ta en fika eller nåt. Kram /J

2011-05-12 @ 16:54:09
URL: http://johanna.falmark.net
Postat av: Miriam

Jag är med i släkten och håller med i allt du säger! Sjukt när man tänker efter, sjukt najs!!!

2011-05-16 @ 20:25:53

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0