Mitt lov

Imorgon börjar skolan om. Det känns lite både ock. Det känns jättekul att komma igång igen. Nu ska vi börja med våran jul-uppsättning, och det ska bli så skönt att få rutin i vardagen igen! En mer normal dygnsrytm och regelbundna mattider.
Under lovet har det dock varit väldigt skönt att inte ha någonting att anpassa sig efter. Dagarna har börjat och slutat senare än normalt, mattiderna, tja, det har verkligen kunnat vara när som helst! Dock har kosten inte varit så extremt varrierad, då tackopaj lagats två gånger i dubbel sats, och då bara jag och Albin delat på det. hehe
Det har varit väldigt skönt att ha varit så få. Det har varit jag, Albin och Jesper som ägnat våra dagar i Granen. Sen tillkom Liselotte, Sara, David och Tom också, men dom kom lite senare. Det har setts Starwars eller Harry P varje kväll... *host, fast jag har dock mest ägnat mig åt att sova till dessa filmer.
Jag har varit The Mistress, jag har fått rå om grabbarna, bakat, diskat, fixat och donat. Det har varit mysigt, och väldigt uppskattat!
Nu börjar folk droppa in igen. Det är både ock! Jag gillade verkligen det lugna när vi bara var så få, men jag saknar och längtar efter alla jag inte träffat på en vecka!

Jag har ju dock inte varit här på skolan hela lovet. Nej, jag drog till stan för några dagar. Där har jag bott hos min syster och hennes familj, busat massor med Hugo, träffat brorsan, haft Albin från skolan på besök och sedan sett bio med han och Nils från klassen. Ätit lunch med min vän Anna och shoppat loss på stan.

Tja, detta var mitt lov det. Det var ett mycket bra lov! Laddat batterierna, det har jag verkligen gjort!
Nu ska jag gå och öva sång! Ohh! igår när jag var och övade så klarade jag av att göra en övning helt i bröstklang!!! Den övningen har jag aldrig fixat helt i bröstklang förr! Det lät inte snyggt, inte nånstans, men det gick! Det börjar hända gejer!
Ja, NU ska jag gå och öva!
Ha en bra dag!

Take care now, byebye then!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Martina, menar du verkligen "mistress"? Det betyder "älskarinna"..... :P

2011-11-07 @ 21:54:11
Postat av: bloggägar'n

Vi googlade ordet "husmor" och då kom "Mistress" upp. :P

2011-11-08 @ 09:16:15

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0