Lite blandat

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg från idag så har jag varit sängliggande ända fram till middagen idag.
Det var segt, men väl behövligt, konstigt nog. Den senaste veckan har jag varit så extremt trött, att jag flera gånger/dag varit på väg att somna sittandes. Har drömt en massa konstiga saker på nätterna, som väckt mig osv. Men idag fick jag sova ut, vila hela kroppen! (Förutom spänningarna i nacken som gav mig huvudvärken...)
Jag har också haft god tid på mig att fundera och konstatera. Så, det har ändå inte varit en helkass dag.
Sen blev den bara bättre. Huvudvärken gick tillbaka lite efter lite mer mat. Hängde en liten stund på Albins rum, då jag fick njuta av gitarrspel. Sen hade vi cellgrupp, blev dock ingen grillning. Men ack så trevligt!
Tvingade mig sen ut på en cykeltur med Albin. Det var inte den behagligaste turen jag gjort, men det var skönt med luft och motion, efter en dag i sängen.
Avslutade kvällen med ett mysigt fika i Granen, med efterföljade filmsnutt i Aspen. Pigg(are) och gladare!

När jag kom tillbaka till mitt hus nu ikväll, så slog det mig verkligen hur naturlig denna plats känns för mig! Trots att jag snubblar in över skor som tillhör människor jag nästan inte ens känner. Dom delar mitt hem och min vardag! Och det känns naturligt! Den tanken, på den naturliga känslan - fick det helt plötsligt att kännas konstigt! Konstigt underbart! Jag är så otroligt glad att jag är här, trots allt!

En annan sak som känns är att jag blivit aningens tunnare!
Jag trivs inte i jeans längre, för dom sitter inte på sin plats som förut, och mitt fodral till klänning är nästan för lätt att ta på sig nu för tiden... Så, förutom att jag inte känner mig bekväm i mina kläder, så känns det bara bra!
Bäst av allt är att jag inte gjort någonting för att detta skulle hända! Jag njuter bara!

Och på tal om känsla så saknar jag Tom som går i min klass, han drog till London idag! Dålig tajming av honom att dra när musicerandet äntligen fick en kick! Han lärde sig nämligen spela piano till min jullåt igår. Snabbt gick det och snyggt blev det! Och jag blev peppad! Sen är Tom en väldigt rolig människa, så han får skynda sig tillbaka så han kan underhålla mig snart igen!
I helgen är det visst många andra som också åker, fast hem till sig. Då kommer jag att sakna dom också!
Men jag ska försöka hålla saknaden borta med att öva, öva, baka kladdkaka, öva och kanske basta(?).


Öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0