Min nya röst

Innan jag kom hit till Dallas, så trodde jag att jag ändå kunde sjunga. Inte proffsigt eller starkt, men rätt tonsäkert och med en ljus och klar klang.
Jag hade rätt! Men, ändå så sjukt fel!
Nu är jag totalet isärplockad och redo att byggas om! Jag har insett vilken nybörjare jag är, och jag håller just nu på att lära känna min riktiga röst. Vi har inte klickat ännu, men det börjar ändå vara något på gång!
Det är sjukt jobbigt och frustrerande att inte känna eller veta hur jag ska bygga ihop min nya röst! Men jag har hjälp av en riktigt proffsig sånglärare!
I fredags var dagen både jag och hon insåg vilket register jag egentligen har. Det var något helt annat än det vi kört på innan! (Betydligt mörkare.) Jag kände mig 10 kilo lättare när lektionen var avslutad, och nu känns det som att jag är som ett litet barn som just ska lära sig gå! Det är svårt, men sjukt spännande!

"Ut med stödet, och draaa in magen!"
Det kan väll inte vara så svårt?! Joo, det är det minsann!
Jag har väldiga problem med det där, vilket gjort mig sjukt rösttrött!
Ikväll blir det att vila, och satsa på teori istället!

Gehör är kul!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Spännande! Fortsatt lycka till! Kram

2011-10-10 @ 19:02:15
URL: http://mamartna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja! :) va kul att du hittat ditt register! :) Hoppas du kan sjunga mer avslappnat och utveckla det! :)

2011-10-11 @ 06:43:26

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0