Min födelsedag!

Bättre sent än aldrig, men jag fyllde ju faktiskt år för någon vecka sen och tänkte blogga lite om den.
Börjar med att berätta att det var den bästa födelsedagen i mitt liv, som jag kan minnas i alla fall. Strålande sol hela dagen, familjen samlad och en massa underbara vänner som sjöng för mig och uppvaktade mig med promenad och blommor! Min dörr är fortfarande klädd i dom gröna lappar som vännerna ritat på och satt upp när jag var på utflykt med familjen! Sen alla samtal och meddelanden jag fick!
Det blev mycke skratt den dagen!

Jag började dagen själv med att dra ut på en joggingtur i det fina vädret. Fixade sen frukost som jag satte mig och åt ute på balkongen. Underbart vare!
På väg in i duschen knackade det på min dörr. Det var bara dra på sig kläderna igen och öppna. Där stod mina klasskompisar Albin och David med en gitarr och ett ljus! Dom drog igång ett väldigt snabbt inövat medly med låtar för att sen avsluta med "ha den äran idag". Jag blev så rörd och glad!
Dom tog sen ut mig på en promenad runt bönan. (Bönan, eller Bönerundan är en slinga som går här i närheten.) Då anslöt några till från klassen. Nils, han plockade en bukett med blommor under promenaden som jag sen fick.
SEN fick jag hoppa in i duschen. Satt efter det i solen och hängde med dom andra som pluggade musikteori.
Familjen anlände och jag blev såå glad när alla vänner runt bordet reste sig upp och gick och skakade hand med hela min familj!
Efter en liten rundvandring så planterade vi oss på en bänk på gårdsplanen med fika och presenter. Njutbart minsann! Kompisar kom förbi och grattade och hälsade på familjen, några slog sig ner och smakade av kladdkakan mamma tagit med. Någon timma senare packade vi in oss i bilen och drog ut till havet. Tog där en massa kort på oss syskon. Det var kul!
Drog sen till vägkrogen Trafikanten inne i Bygdeå. Jag bjöds på pizza, dock glömde dom bort att göra den, så jag fick den när alla andra ätit upp mer än halva sin portion... Och, när jag till slut fick den så var pizzan inte ens god.
Jag och syrran hängde sen utanför Albin och Davids fönster ett tag. Syrran blev överlycklig när David frågade "vem av er är äldre?"! Haha!
Familjen åkte hem och jag gick till Aspen och kikade på tv med dom andra i huset.
Trött och nöjd la jag mig sen under mitt underbara duntäcke. Vilken underbar dag!

...


Kommentarer
Postat av: Maria

Wow, vilken dag!

2011-10-01 @ 21:45:20

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0