Rackarns mage!

Igår var det en sån där dag som man inte längtat efter.
Kul var i alla fall sånglektionen, men det var även där jag kände att något var fel. Vissta magstödsövningar kändes inte som dom brukade...
Tur var också att jag fick den äran att hänga med Nils och Tom på deras rum. Som vanligt spelade Tom gitarr och Nils gameboy, och jag låg på mattan och filosoferade. Klockan var då kring 1-tiden, då jag bytte mattan mot Toms säng. Där blev jag sen liggande. Magen gjorde såå ont! Intervaller på 1-2 minuter av fruktansvärd smärta gjorde att jag bara ville försvinna. Jag blundade, kröp ihop som en boll och försökte andas normalt. Sen fick jag vila i 5-15 minuter innan nästa smärtintervall återkom. Så höll det på resten av dagen, och intensiteten bara ökade eftersom.
Jag var otroligt glad att jag fick vara på grabbarnas rum, så jag slapp vara ensam.
Vi hade sen cellgrupp på mitt rum, då försökte jag bita ihop lite, men mot slutet gick det inte riktigt. Sen tog det fart.
Några timmar senare satt jag med David och Nils på akuten i Umeå. Prover togs, jag fick vänta (hann sova lite) sen kom doktorn och klämde på magen en massa.
Som vanligt (har ju varit in på akuten förut för samma sak) kunde dom inte säga vad det var det rörde sig om. Men jag var nöjd med att dom undersökte mig mer ordentligt än vad någon annan doktor gjort förut.
Detta var alltså 5e gången jag besökte akuten för samma typ av magsmärta.

Tack Joel som ställde upp och skjutsade mig! Och tack David som följde med för Joels och min skull!



Bilderna togs kvart över 1, vi var alla sådär lagomt trötta. Jag kanske lite mer än dom fnittriga grabbarna.

Idag har jag försökt komma igång med maten igen. Gårdagens intag var en normal frukost, till lunch åt jag en potatis och en macka, sen blev det bara några klunkar yoghurt innan vi åkta in på akuten.
Dock har jag inte varit så sugen på mat idag heller. Har ätit i alla fall... Har haft ont, men betydligt mer hanterbart.

Rackarns mage!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0