This is who I am...

Under dom senaste dagarna har jag pratat ganska mycket med en klasskompis som jag inte hängt så mycke med förut. Stundtals har vi haft ganska djupa samtal om livet, om oss själva och våra erfarenheter.
Detta har verkligen hjälpt mig att sammanfatta mig själv! Jag har kommit på vem jag är, och just nu är jag faktiskt väldigt nöjd!
Jag är nöjd för att jag insett mina brister och jag har insett vad som är positivt med mig själv.
Jag har också insett att jag har bestämt mig för vem jag ska vara - mig själv! Att jag inte tjänar någonting på att anpassa mig efter andra för att dom tycker si eller så. Då menar jag inte att jag inte lyssnar på andra, för det gör jag. Men, jag står för vad jag tycker och jag står för att jag ibland har fel. Men jag menar också att det kan handla om småsaker som kanske bara kan va lite pinsamma ibland. Tex min humor, min smak, m.m.
Jag har lagt märke till hur lite jag bryr mig om mitt utseende jämfört med förut. Jag accepterar min kropp på ett nytt sätt, jag vet att ingen bryr sig om jag har smink eller inte.
Och jag har blivit peppad, för nu när jag sammafattat det opsitiva och negativa med mig själv, så vet jag ju vad jag ska jobba med!
 
Nu hoppas jag bara att denna sköna känsla kommer att hålla i sig! För ju mer jag uppskattar mig själv, ju mer uppskattar jag mina medmänniskor, när jag slipper ha fokus på vem jag ska vara.
 
 
 

Dagens applåd i Norran tisdag 27 nov 2012

"I must have done something right!"

 
...................................
 

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0