En såå bra helg!

Jag har haft en sååå bra helg!! Vi har skrattat, myst, njutit av solen, fyndat, busat, umgåtts och jag har också hunnit öva lite.

Fredagen blev lugn. Vi var alla väldigt trötta efter veckan. Det degades bara i soffan på kvällen, men det var mysigt!
Lördagen, ja, då åkte vi till Robban (Robertsfors, Robert Fors, ja, även det har många namn.) Jag och 6 till besökte ett loppis där, innan vi åkte till Ånäset på Kupan. Jag hittade mig en jacka, ett sängbord, en tröja och en sjal. *nöjd*
Lite senare under dagen kom en bekant och släkting hit och hälsade på (Johan Norberg). Han känner två stycken från min klass, så jag hängde med dom. Vi lagade pizza tillsammans, gjorde kladdkaka och såg film på aftonen. Sen fick jag med dom andra på att vi skulle göra ett bus inne på Joels rum. Joel bor i min korridor och han låser aldrig sin rumsdörr... Det är ju bara världens inbjudan till bus! Bilder kommer sen! Det enda jag kan säga var att vi hade väldigt kul! och att det gick åt en hel del tejp!
Jag och Liselotte gick sen en nattpromenad. Inte den smartaste idén efter att ha sett en bit av en skräckfilm. Men det gick bra, trots att det var kolsvart lite här och där. Blev bara en gång som vi vart rädda.
Efter lite mysigt häng i aspen, byggde vi lite lego i lönnen. Väl tillbaka i aspen senare under natten så hade det bildats en skedning med ca 10 pers på köksgolvet. Jag joinade!
Lördagen avslutades med övernattning på Tom och Nils rum. Med fönstret öppet gick det rätt bra att sova 5 stycken i samma rum.
Söndagen bjöd på finväder! Marcus hade grävt en soffa i snön utanför Aspen där han bjöd oss på varm choklad i solskenet. Tyvärr vart det lite för kallt för min del efter en stund, så jag gick in och bäddade ner mig under mitt täcke igen, uppe på Tom och Nils rum. Där hängde vi en stund innan det var dax för möte och planering inför vår tema-konsert vi ska ha vecka 16! (KOM OCH KOLLA PÅ OSS DÅ!)
Gårkvällen blev också den världigt lugn. Jag deppade lite över bruks dock, men det var det enda negativa.

Förklaringar:
"även det har många namn" - På detta ställe har det blevit så att det mesta får något nytt eller många namn. Speciellt Liselotte! Några exempel är Fliseflott, Bingolott, Tigersort, ja, allt som typ rimmar eller låter som Liselotte.
Kalsonger heter Rövcase. Albin kallas ibland för Abtronic. Albin kallar mig Märta.
Osv osv.
Bruks, tror jag att jag har berättat om förut. Vi ska kompa oss själva på ett instrument när vi sjunger. Vi övar på det, för att sen spela upp för klassen och sen inför skolan på luncherna. För mig har det nu tagit lite stopp i pianospelandet. Det känns som att jag inte kommer någon vart, och då har jag också tappat lite motivation. Så jag är inte så peppad på det där med bruks nu. Men, det är bara köra på.
Aspen och Lönnen är hus som vi bor i.
Marcus är en grymt bra kille som går Rockmusik-linjen. Han är duktig på att hitta på grejer, och göra andra glada!
Nils, Tom och Liselotte har jag nog skrivit en del om förut, men dom är i alla fall några av mina kära klasskompisar. Dock var det inte bara dom jag hängde med i helgen, Sara och Jonas bör också nämnas!

Nu är det dax för bildern! Jä!

Joels rum

Joels rum

Joels rum



Suddig bild på skedningen på köksgolvet, och en lite mörk bild från Tom och Nils rum, innan det var dax att säga god natt.


Tom spanar på solen och Marcus gräver en soffa.



Kommentarer
Postat av: Syrran

Moahahahahahahaa!! Bra jobbat med buset!! Det tog mig en stund att förstå vad det var för fel med bilderna :)



För övrigt tror jag att jag flyttar ner till er för jag vill ta del av allt spontant och roligt ni har för er! Tror du kommer att få en fin vår där nere.



Stor kram!!

2012-02-27 @ 13:28:45

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0