Mycke nu!

På min Att-göra-lista finns det en hel del punkter...

♦ Plugga text till "Chasing Pirates" och hitta rätt tonart

Detta är min sångläxa. Jag ska kunna den på måndag, och då ska jag ha tagit reda på tonart, lärt mig texten och kommit på i vilken takt den går, och såklart lära mig sjunga den på ett bra och eget sätt.
♦ Träna octaver
Jag ska lära mig att ta tonerna snabbt i en octav på pianot, och alltid ha lägsta tonen emellan. Äh, svårt att förklara här...
♦ Träna wailing, artikulation, timing.
Dom vanliga övningarna som finns på övningsskivan vi jobbar med.
♦ Gå igenom sånglektionen
Jag spelar in mina lektioner så jag kan lyssna och göra om det jag gjorde på lektionen, och än en gång få "hjälp" av sångläraren.
♦ Öva ensaemblelåten
Jag har en egen låt i ensemblen, så jag ska träna upp den.
♦ Öva pianot till "Astronaut"
Jag ska lägga ackord och lite plink till en annan ensemblelåt vi har.
♦ Apologetiken
Jag måste göra klart mitt arbete inför redovisningen om Teode'ceproblemet (stavning?) på torsdag. En redovisning på 20 minuter....
♦ Lyssna på Davids låt
I Bruksmusik har vi blivit indelade i grupper om 2 och 2. Jag är med David, och vi ska göra varsin låt, och hjälpa varanadra med den andras. Jag ska alltså lära mig hans låt, text och stämmor. På tisdag ska den spelas upp.
♦ Träna in nya tonarten till Fact Fiction
Fact Ficktion är min låt som jag ska spela och sjunga på bruksmusiken, som också ska spelas upp på tisdag. Jag har måstat byta tonart på låten, vilket också betytt att jag måstat transponera om den på pianot. Till det måste jag också lära mig en massa extra plink + att som sagt sjunga till... Det är svååårt för en ovan en som jag!
♦ Stryka lusselinnet
Ja, det kan ni kanske räkna ut själv vad jag menar med det. Linnet ska återlämnas tvättat och struket.

+ några fler smågrejer.

Jag siktar på en ny level! ;)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Kände spontant att jag inte skulle vilja byta plats med dig för jag har ingen aning om vad du snackar om. Lät som att du har en del att göra minsann! Lycka till och hälsa David så mycket :) KRAM

2012-01-13 @ 17:17:45

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0