"Citat vi minns" 2011

Jag har dom senaste tre åren haft som tradition att skriva något som jag kallat "Citat vi minns" från det gågna året.
Jag brukar lyckas samla på mig rätt många härliga kommentarer och kloka ord, och likaså detta år.
Tyvärr är i stort sett alla försvunna... Eftersom många kommentarer och roliga meningar ofta kommer spontant, ute, på bussen, i en kö, i aspens soffa osv så har jag skrivit ner dom i min mobil direkt.
Dessvärre pajade ju min gamla mobil, som hade 11 månaders citat i sig. Tyvärr hann jag lägga alldeles för få av dom på minnet. Därför är allt borta... Det är en stor sorg för egen del! Jag brukar ha väldigt kul när jag skriver ner alla citat för världen! Och det är väldigt kul för mig att läsa dom något år senare igen.

Det lilla jag lyckats skrapa ihop är mestadels från Dallas, såklart. Kul för oss, kanske mindre kul för er andra. Men, det är vad jag har!

"Jag gnisslade så mycke tänder, så jag kunde inte sova i samma rum som mig själv!"
- Pontus
"Macomboo!!" - Tom citerar en utlänsk fotbollsspelare
"Har du kvar uniformen?..." - David
"Visst ligger Dalarna i Småland?" - Pontus
"Allting är relativt... utom Norsjö." - klotter jag tog bort på skolan
"Pass på!" - SångAnna
"Det är en kompis till mig som jag inte känner just nu" - Elev på Yrkesgymnasiet
"Njut av nuet, carpa lite diem!!" - David
"Man. kan. inte. säga "Är vi fulla bussen?"!!!!!" - Albin
"Det smakar... abstrakt..." - Jonas
"Ingen människa är så liten att hon inte kan nå upp till sitt eget hjärta." - okänd flicka
"Men skämtet" - Nils
"Jag saknar dig kära syster!" - Syster
"He borde gå!" - Liselotte
"Men vad i...??? Vad har hänt, Martina? Vad gjorde ni i Pite´ egentligen??" - Mamma
"Help me need you" - Unknown
"wowh" - SångAnna
"Tystnaden är en del i talet" - min anslagstavla
"Mjölk är inge nyttigt när det finns saft!" - elev på YG
"Jag för över 250:- när jag kommer hem... punkt..." - Bror
"Märta!" - Albin
"Va heeendeeh?!" - Nils
"Men man kan få så mycke själsgladjehet av godis!" - Tom
"LAN hos Kjerstin!" - Albin
"Dra åt snööre!" - Jonas
"Potatisarna skalar sig ju själva när dom ser dig - Du är ju så snygg!!" - Elev på YG
"Martina, jag är livets glass." - David
"OJ!! Jag trodde det var mitt rum! Det ser ju likadant ut!" - Sara
"...hans kompis ville bråka, men vi satt där och diskuterade när glassbilen brukar komma..." - Elev på YG
"Vadå, är det lucia idag?" - Johannes, klädd och klar för luciatåg
"Jag satt och tänkte, vad är det för fyllis som kört in på alla p-fickor, sen kom jag på att det var skottarn." - Betty
"Fönsterpervo!" - David
"Det är ingen idé att du är ute på sommaren, du bländar ju solen!" - Elev på YG

"Hej! Vet du, jag gick förbi pjörken idag på väg till Gyn-Gymmet, och under den stod det en Ebil-get. Vart den kom från det vete..e.. katten. Ja iaf fick den mej att tänka på dej, jag utnyttjar nu min fullmakt och bestämmer att du MÅSTE komma tillbaka och hänga med mej på måndag, men du hade ju faktiskt redan tackat ja.. Det är hur du ska få dej hem dagen efter som är problemet, men det behöver du ju inte tänka på nu. Nu ska jag gå och stämma orgeln. Ha en trevlig tjej, tjejen! /spindelmannen i uppsala domkyrka" - Ihopskrivet av Eija


Jag sörjer hemskt mycket att jag har borta en massa citat från Johan, från Markus, från kollegor från mitt jobb, sommarjobbskompisar, texterfraser jag fastnat för i vissa låtar m.m.
Men, jag vet i alla fall att jag har haft kul, för det var mycket som jag hann skriva ner i min förra mobil.



Årets låt

 


 

Årets bilder


 

GOTT NYTT ÅR!!!


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0