Något att se fram emot

Jag har aldrig hört till dom som sett charmen i att ha saker att längta till. "Då har man något att se fram emot". Ja, men det är ju bara en jobbig väntan!!!
Nu har jag saker att längta till, och som jag verkligen ser fram emot! Vissa stunder är det en jobbig väntan, men till skillnad från hur det känts förut, så njuter jag av det nu!

Vad väntar mig då? Förutom några vänner som ska komma på besök under diverse datum, så är det min resa ner till Vänersborg, Alingsås och Göteborg som taggar mig först! Jag ska hälsa på min barndomsvän i Vänersborg, klasskompis Albin i Alingsås och sen blir det Dallas-återträff på Liseberg! Jag hoppas jag också hinner säga hej till min vän Adam, och ta en glass med min bekante kompis Josef också. Men, Liseberg! Jag säger bara det! Det kittlas i magen bara av tanken på att jag ska få åka en riktig berg-o-dalbana för första gången i mitt liv! Inte en känslomässig sådan, utan en riktig, av stål!
Men bäst av allt! Att åter få träffa mina vänner!
Sen kommer ju då den 27e augusti och skolan startar om! Jag drömmer mig redan iväg till ensemble-lektionerna, sånglektionerna och filmkvällarna!
 
Så sjukt taggad!!
 
 
På tal om något annat så har jag sedan jag kommit hem från skolan, märkt av att jag verkligen har förändrats som person. Något som inte riktigt gör mig helt 100% bekväm med min annars så bekväma omgivning.
Jag har lärt mig (ännu mer) att säga Nej, Ja, och/eller vad jag tycker. Och på något sätt känns det som att mina tidigare vänner inte riktigt har hängt med i min utveckling. Jag kanske inbillar mig, men jag känner mig ibland nästan otrevlig, eller allt för rak på sak, vilket inte helt var vad jag sysslade med innan jag åkte till Dallas. Då sa jag nog inte så mycke alls, om det inte verkligen behövdes. För egen del är det ingenting som är negativt för mig själv, jag har ju blivit mer självständig, men jag vill bara inte att det ska komma ut fel när jag nu är här hemma.
 
 
(För övrigt hade jag tänkt ha en klatchig bild i detta inlägg, men Blogg.se vill inte fungera, så det blev visst inte av. Blogg.se vill inte heller att jag ska lägga upp något youtubeklipp jag hemskt gärna vill dela med mig av. Blogg.se är inte min bästa vän just nu!)
 

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0