Jag som kirurg

Inatt drömde jag att jag visst var kirurg. Jag tror jag vet vart den kirurgiska bearbetningen kom ifrån, men det är en annan historia.
Jag minns inte så jättemycke från drömmar, ni vet hur det brukar va. Men, jag minns att jag skulle, för första gången i mitt liv poerera i min väns huvud!! Ett ingrepp jag aldrig hade gjort förut, jag hade visst bara läst om det. Hur nervös var jag inte?!!!! Vid min sida fick jag i alla fall ha David, som tydligen hade provat på det där ingreppet en gång förut. Det var ju betryggande det i alla fall! Dock var ju inte han heller kirurgiskt utbildad.
Så satt vi där vid min väns huvudända, redo att snitta upp skallen. Men på grund av att jag var så nervös, tycker jag ju nu i vaket tillstånd, att det var mitt sätt att skjuta upp operationen med att skylla på att jag hade fel byxor på mig - att dom inte kändes sitta bra. Något David också upplevde sig ha samma problem med. Och vilket tjafs det vart om dessa byxor!! Vi sprang i typ evigheter för att hitta några andra par byxor. Det där byxproblemet var ju dock ett mer riktigt problem i drömmen.
Jag minns faktiskt inte om det nånsin vart någon operation...
 
Och med tanke på mitt senaste inlägg, om sårvård, så ska jag nog aldrig bli kirurg!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha-ha-ha...

2012-06-28 @ 10:06:57

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0