Sportlovet 2012

En försenad buss plockade upp mig, Liselotte och Tom vid E4an för vidare transport till Skellefteå den 2a mars. Tom skulle vidare upp till Luleå, men vi hann käka middag på Viking innan han från Skellefteå skulle transporteras vidare norrut. Det var mycket gott och mycket trevligt! Och de som jobbade verkade tycka att vi hade roliga saker att prata om, eftersom dom tjuvlyssnade! haha!
Jag anlände senare under kvällen till Anderstorp för barnkalas/födelsedagskalas/20års fest/överraskningsfest. Va det nu var... Smarrig tårta bjöds och kära återseenden av människor jag icket träffat på länge! Grattis Emilie!





Den 3e mars vaknade jag upp hemma i Jörn. Dagen fyllde jag med några kramar med kusinen som var på besök, men också med musik och städning. Tidigare än när tiden var inne, satte jag mig i bilen och körde till staden för att hämta 2 underbara människor hem till Jörn. Albin och David! Innan vi for den lång vägen hem igen, blev vi bjudna på smarrig efterrätt hos Davids faste! Mums*
Stjärnhimmel, kvällsfika och hustitt fick avsluta kvällen, inna vi borstade tänderna och kröp till sängs.
Behaglig dag! ♥



















4e mars var kommen! Trötta men glada klev vi upp, taggade på dagens bravader! En frukost senare klädde vi oss i skoterskrud och begav oss ut. Albin och David i kälken, jag och min far på skotern. Väl uppe på Buberget anlände även min kära mor.
Backrullning och bus, sen grävdes det soffa i snön. Far skötte grillningen av grabbarnas livs första Parisare. (För er andra som inte vet vad en Parisare är, så är det typ en hamburgare, fast med en stor fet korvskiva istället.) Nerbäddade under täcken, njöt vi av solen som värmde våra svala kinder.
Innan vi gav oss ut på ren-jakt så hann grabbarna testa köra lite skoter också. Jag och Albin gjorde en så fin fastkörning lääängst bort på myren! Det gick jättebra! Som sagt, renskådning i Strycksele, dock var det bara ett hundratal. Jag ville visa dom tusen!
Efter en hel dagstur på skoter och berg, kom vi så hem till varm älgstek och annat gott! Min mor är duktig på att laga mat! Ett parti Skippo spelades, sen vankades det efterrätt.
Mätta och belåtna hann vi basta i den heta bastun, innan vi slutligen landade i soffan och en film på tv:n.
Vilken underbar dag! ♥











Väckaren ringde och jag klev upp till den 5e mars. Grabbarna kom ner och åt frukost med mig. Väskorna packades senare, och så begav vi oss till staden igen.
Grafit-butiken besöktes innan vi sen gick till Lilla Marie som levererade goda bakverk, och oj så grabbarna njöt!
Albin lämnades av för hemfärd vid bussen och jag och David fortsatte att ägna dagen tillsammans. Kupan och Allmosan besöktes, innan vi passerade Subway för en mackbit.
Jag begav mig sedan till min kära syster med familj. Jag anordnade pusskalas på Hugo! Efterlängtat!
Vi rullade sedan till den stora affären för inhandling av diverse. En pratstund senare kom jag så hem till lägenheten igen. Tanken var att jag skulle ha träffat en Smurf på kvällen, men jag mådde inte så piggt. En tidig kväll blev det istället.
Mycket nöjd med dagen! ♥





6e mars och denna dag skulle jag få besök av Tom än en gång. Eftersom jag inte lyckades sova ut denna morgon, hade jag god tid på mig att införskaffa och tillaga en god lunch. O så jag saknat att laga riktig mat!
När Tom anlände, åt vi maten jag lagat. Sen traskade vi ner på stan för att kika på skor och annat.
Musikanten fick sig också ett besök, och Tom belv helt salig med gurorna i sin famn!
Införskaffade med annan mat och annat gott kom vi hem till min lägenhet igen. Mär maten var uppäten gick vi sedan en lång promenad till Bowlingkompaniet. Denna gång var det jag som hade tur! Jag levererade inte många strikar, men jag vann alla serier i alla fall! Sen promenerade vi hem igen.
Annat gott och Ruch hour 2 satt fint! Även airhockeyn och pratstunden som fick avsluta en trevlig dag! ♥


7e mars startade även den i staden. Stressade mig klar, för att sedan möta upp min vän och fd.kollega Rebecka med underbart söta dottern Meja. Vi skulle bege oss till Byske för att besöka en annan fd.kollega.
En trevlig fikastund och en massa söta barn! Ett mycket fint och gott återseende av folk jag faktiskt insett att jag saknat!
Väl tillbaka i staden hämtade jag upp Tom i lägenheten. Till min glädje fanns också klasskompisen Nils där!
Tom och jag åkte sen hem till Dallas igen. Och här ifrån finns det inte så mycket mer att skriva.
Resterande dagar av lovet (8e, 9e, 10e, 11e mars) har ägnats här på skolan. Vi har sett film, bastat, gått promenader, umgåtts och haft det skönt, lugnt och mysigt.
Utser detta lov till ett av dom bästa jag haft! ♥

Tack!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0