Glaskuben

Igår morse vaknade jag upp, hängig och konstig. Jag gjorde mig i alla fall klar och kilade iväg för att sjunga upp ordentligt. I en timma satt jag och kämpade med övningarna, men det var en mentalt jobbig uppsjungning, för jag klarade inte av att pricka tonerna! Mina stämband gjorde lite som dom ville... Insåg att jag mest troligt var tvungen att stryka mina bidrag till dagens spelning.
Kvart över 10 skulle klassen samlas för att bära ner instrument, kablar m.m. Jag insåg då att jag hade feber... Vart jag mer peppad på att åka till umeå då? Nää...
Väl framme vid glaskuben lastade vi in, riggade och drog igång. Det var kallt och ruggigt. Vi hade ju inte vädret på vår sida heller. MEN! Det blev trots allt en bra dag! Jag vart plötsligt pigg och glad! Trots för lite mat i kroppen fick jag ändå energi. Jag klarade av att sjunga båda mina låtar (uppsjungningen gav resultat i alla fall!), jag skrattade och dansade bugg med Tom på torget! haha!
Men det var skönt att komma hem! Dock slog förkylningen till på riktigt efter hemkomsten, men jag var glad i alla fall! Får jag skratta mycke så spelar mycke annat inte så stor roll. :) + i kanten var pizzan vi åt till middag, dom varma bullarna vi fick som blev över från dagens spelning, och att sverige vann hockeyn!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Önskar nästan att jag bodde i Umeå så att jag fick se det där. Kul att det gick bra! Krya på dig!

2012-05-06 @ 11:36:31
Postat av: Syrran

Trist med en sån dålig start på dagen - skönt att det gick att leverera ändå!! Duktig du är! Men vad har David gjort med armen??? Är det du som fått sitta med honom på akuten på sistone ;) KRAM

2012-05-06 @ 13:23:01
Postat av: bloggägar'n

David bröt båtbenet i handleden för ett antal veckor sedan, då vi var i Bygdsiljum. Men, han kollade upp det då direkt, men då sa dom bara att det var en stukning. Snyggt av honom att ha kunnat repa och göra en hel konsert med brutet ben.

2012-05-06 @ 23:21:57

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0