Konsert, födelsedagar, maskerad och vildmarksäventyr

 
 
 
Oj va jag ibland önskar att bloggen kunde skriva sig själv! Jag är ju som sugen på att uppdatera vad som händer, med text och bilder, men jag orkar aldrig ta itu med det...
Men nu får det allt lov att bli en liten sammanfattning av vad som hänt sen en tid tillbaka, bara för att!
 
Torsdagen 25/10, veckan innan lovet, ja då hade vi detta läsårs första konsert!
Det var så hejdundrans kul! Jag var sjukt nervös innan, men eftersom min ensemble spelade som grupp nr 2 av 2, så hann jag göra av med nervositeten i form av dans till den andra gruppens spelning! Effektivt! När det då var min tur att kliva upp, så njöt jag bara! Det var också kul att få tryggheten bekräftad efteråt, av vännerna som sett mig förut, och som ser skillnaden! För övrig var jag sjukt stolt över alla andra i min klass! Vi alla rockade verkligen!
 
 
   
 
 
Dax att nämna födelsedagsbarn nu då! Jag nämnde ju i förra inlägget att vi var och firade Sara inne i umeå under lovet (2/11). Tyvärr har jag inga bra bilder från den kvällen, men det var i alla fall väldigt trevligt!
Jag har bilder från Samuels födelsedag (7/11), då Sara och Maja så snällt bakat en tårta åt grabben!
 
  
 
I fredags (9/11) var det maskerad här på skolan! Det var mycket trevligt, och väldigt kul! Det var jätteroligt att så många hade ansträngt sig och fixat värsta kostymerna! Vissa mer home made än andra, alla lika bra!
Jag var inte med i planeringsgruppen för kvällen, men jag halkade in på ett bananskal och fick hålla i 3 lekar. Vad gör man inte för en krasslig vän. Innan kvällen var slut hade vi haft "improvisationsteater", lekt hela havet stormar och shakat loss rejält med dunkande musik och flashiga lampor! Tack för en kul kväll!
 
 
 
 
 
Efter en kort natt kom så Lördagen den 10 november, och Markus 20årsdag (och min namnsdag).
I ett tråkigt väder åkte jag, Liselotte, Vincent, Maja, Nils och Aron iväg till Norsjöwall´n för att hälsa på Liselottes mamma som bjöd oss på riktigt mumsig mat och efterrätt! Efter några timmar där, begav vi oss sen till Svansele Vildmarkscamp ute i skogen, och jag menar på riktigt ute i skogen! Ingen ström, inga ljus, bara facklor och gemenskap! Efter en guppig och kurvig väg var vi framme, och vi passade på att gå in för total avslappning! På renskinnen i kåtan låg vi i timmar och lyssnade på ljudet från brasan, pratade och hade det jättemysigt! Sen avslutade vi kvällen med att bada vedeldad badtunna! U.N.D.E.R.B.A.R.T. Men... sen var det ju resan hem också. Jag tänker bara säga att sträckan på 2,5 mil tog 2 timmar att köra. Eller ja, förutom Vincent, som körde hem, så fick vi andra gå nån kilometer i mörkret pga halkan. Det var underbart att komma hem till mamma och pappa den natten! Ja, vi slaggade i Jörn, innan vi på söndagen begav oss hem till Dallas igen, alla nöjda med helgen!
 
 
 
 
 
 

 Tack för massor av bra dagar!! Jag har så fina vänner!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0