Spel

Människor som känner mig, vet att jag tråkigt nog (för dom) verkligen inte gillar att spela spel.
Pratspel, som tex Pratmakarna, Tabu, Alias eller om möjligt, beror på humör, kanske Rappakalja, det kan gå hem. Skip-bo och Tjurskalle är också kul. I övrig finns det sällan något annat jag uppskattar i spelväg. Jag har aldrig gillar spel. Jag har aldrig varit en sån som spelat spel på datorn (förutom Sims), jag har inte spelat tv-spel, strategispel är det värsta av allt. Jag skulle kunna rabbal på massor om min mindre positiva syn på spel, men det är inte kul för nån, så jag skiter i det.
MEN! Till den positiva sidan har det nu anlänt ett nytt spel till mitt liv! SOM JAG TYCKER ÄR KUL!
"Ryktet går" heter det. Det är som visk-leken, fast man ritar och skrivet istället. (Kanske är ett gammalt spel?)
Vi har kört på budget-varianten dock, vi har vikt papper allt eftersom vi gissat eller ritat ett ord. Men jag har också provat på det riktiga spelat. Otroligt kul!
 
 
Igår kväll i alla fall, då körde vi budget-varianten. Vi hittade på egna ord, och ja... Ibland blir det bara fel!
Här är några få exempel.
 
Slavarbetare blev Evig sömn
 
Monsterfinne blev Sova
 
Och Fisförnäm blev Misstagsbajs, och slutade sedan på Mobbad
 
 

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0