Oljudet

Nää, nu är jag så less!! Dumma ljud i mitt sovrum! Jag vill ju kunna sova i min säng!!! 
Som jag nämnt i ett tidigare inlägg så har det dykt upp ett konstigt mullrande ljud som ibland är så kraftigt att det vibrerar i golvet eller skallrar i saker längst mina väggar. Och bara i sovrummet... 
Det positiva med att det bara låter i sovrummet är ju i alla fall att jag har ett annant alternativ. Min bäddsoffa börjar vara ganska mjuk nu, men den är ändå inte optimal för min kropp... Jag har börjat misstänka att huvudvärken jag dras med är en kombo av att det är soffan jag sover i, och att jag sover sämre i den än i min säng. 
Jag har gjort mina försök att sova i sängen när ljudet har varit mindre, men jag blir ändå sååå stressad! Ljudet ÄR stressande! Och om jag då ändå kunde sova hela nätter med öronproppar, men då ska jag ändå bara vakna hela tiden och ta ut dom för att det kliar...
Jag har pratat med hyresvärden om detta, och dom har försökt lokalisera vart ljudet kommer från, men dom har inte heller lyckats... Det känns ju nästan hopplöst!

Jag vet att det är i-landsproblem, ett lyx-problem. Men, den står ju bara där! Min underbart sköna säng. Min rygg och mitt huvud vill verligen sova i den! 
 
 
På tal om något annat, så kommer dom 168 timmarna framöver innehålla 5 jobbpass på Lilla Mari + två städpass, ett till jobbpass på sjukhuset, två svängar hem till Jörn, packning, förhoppningsvis minst en glöggkväll,  en övernattning med vänner hemma hos mampap efter lussecupen ikväll, förhoppningsvis häng med kusinerna, en bussresa till Dallas vidare till Umeå och sen en tågresa ner till stockholm. 
Mitt liv brukar ha en förmåga att blir såhär. Det går en evighet när inget händer (stundvis självvalt), och så helt plötsligt så ska allt göras!! Men så länge jag hinner, så klagar jag inte! =)
 
Nä, nu ska jag göra mig i ordning och gå till Lilla Mari. 
Kom dit å fika vettja! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

jag skulle UTAN TVEKAN komma och fika om jag kunde!
KRAM!

2013-12-17 @ 12:58:54
URL: http://lazypunk.blogg.se
Postat av: Anna

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Hade själv problem att hitta sköna öronproppar. Själv sover jag med Max lite öronproppar. De är orangea och brukar finnas på apoteket. Dessa tycker jag är hur sköna som helst. Sitter riktigt bra i mina öron och dämpar mycket. Blir helt tyst med propparna i. Så skönt att slippa ljud när man ska sova och dessutom veta störande ljud inte kan väcka en på natten. Sover så mycket bättre och djupare med öronproppar. Kan verkligen rekommendera alla att testa.

2013-12-18 @ 20:43:19

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0