Pepparkakhusbakning

För ett gäng år sedan försökte jag och mina syskon införa som tradition att vi skulle åka hem till mamma och pappa någon helg i december, och slå oss ner vid köksbordet med diverse kristyrer och godis. Vi skulle dekorera pepparkakshus.

Tyvärr blev det inte så mycke mer än kanske bara två år av den raditionen, då. 
Men i onsdags kväll plockade vi upp den igen! Den här gången köpte vi istället färdig pepparkaksdeg och stansade ut egna delar, istället för att köpa ett färdigt och bara sätta ihop. 
Julmusik och glögg förhöjde verkligen stämningen, men det var främst av allt, mest mysigt att få hänga med mina syskon. ♥
 
 
 
 
 
I helgen har jag, förutom att jobba på Lilla Mari, varit hemma i Jörn och firat mamma som fyllde år igår. När mina syskon också kom hem, så fortsatte vi lite i pimpa-pepparkaks-temat. Då mest bara för att dom skulle bli lite extra goda att äta. ;)
  
 
Trevlig 2a advent!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria H

Wow, vilka snygga hus och pepparkakor! För snygga för att ätas upp ;)

2013-12-09 @ 09:45:54

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0