v.9 Studiovecka

Veckan innen lovet klev jag och min klass in i studion. 
Under veckan hängde vi av och till nere i Tallen, Rock/popmusikernas lokaler, där våra lärare skapat en så kallad "studio". Varje ensemble fick 1,5 dag var att spela in musiken på, en annan dag gjordes pålägg och en annan dag la vi sången. 
Vilken sjukt rolig grej alltås! Jag tyckte det var jättekul att stå ensam i rummet, med lurar, sjunga och rätta till! 
Det känns lite trist att man nog inte kommer att ha så många fler chanser eller anledningar att spela in igen i en studio. Men det var sjukt kul att ha provat på, och det är en rolig grej att ha kvar sen.
 
Idag fick vi göra dom sista påläggen, stämmorna på dom i stort sett färdiga låtarna. Idag stod vi inte ensamma i rummet, utan nu stod vi alla vid samma mick och sjöng in samtidigt alla stämmor, jag, Emma och Nils. Det var sjukt mycke svårare må jag säga! Men än en gång, väldigt kul!
Dagens minus var dock att när Emma skulle lägga sin stämma på "min låt", så sa min lärare att hon skulle ta några andra toner, så det lät mer country. JAG VILL INTE ATT MIN LÅT SKA VARA EN COUNTRY!!!! 
JAG VILL INTE LÅTA COUNTRY!!! Dessvärre får jag ibland höra att jag borde sjunga det, och att jag har en country-röst... Men jag VILL INTE!!!
Ajaa, jag är nöjd ändå, och det kommer ju att låta bra när det är färdigmixat, men... Det var inte tänkt att det skulle bli en countrylåt...
 
 
  
 
        
 
Tack Andreas för allt!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Längtar...att höra! Kram

2013-03-13 @ 20:11:12

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0