Ärliga tankar om dagens jobbsituation

Det gick inte så bra för mig, därhär med att få springvick, som jag trodde... Att ena dagen höra av folk att "men o! du kommer ju få jobba hur mycke som helst, det är ju kris överallt! Dom har inga vikarier!" till att nästa dag själv ringa och fråga, och få till svar "nja, men vi har det ganska lungt nu. Vad har du för referens? så kan jag ringa henne och höra, men inte nu. Kanske om några veckor, för det kommer inte vara min högsta prioritet." Det gör mig förvirrad och förtvivlad... Är det i nån annan ort dom menar att det inte finns vikarier? I någon annan stad? Någon annan kommun?! 
 
Om jag fick 2 veckor då jag slapp tänka på att måsta skaffa ett jobb jag inte vill ha, och slapp tänka på en följd av vad dom lediga två veckorna skulle orsaka ekonomiskt, så skulle jag vara en otroligt lycklig människa.
Då skulle jag åka och träffa mina vänner, som jag saknar och som jag vet saknar mig. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

om du är intresserad martina, så kanske jag har fått nys om en fin lägenhet som behöver hyresgäst... :D

2013-10-03 @ 22:23:53
URL: http://www.lazypunk.blogg.se

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0