En sån där dag...

Under dom 6 timmar jag varit vaken idag, har 4 av dom bestått av...... 
Jag har grubblat, skrattat, gråtit, känt mig lätt i tanken och i nästa sekund som att dragningskraften mot jorden 4dubblats! En halvbra kaosdag, så att säga.

Men vad är det är mitt i KAOS? Jo, A och O
Och det har jag också känt!
 
Men, så bestämde jag mig i alla fall för att ta en dusch. En duschning som inte avslutades med hårtorkning och en varm plattång, inte heller något smink! Och ja, det är så skönt att vara hemma i Jörn ibland!! 
Men, dom senaste dagarna har jag bestämt mig för att ta chansen och ge mitt riktiga jag en ny chans! 
Jag ska försöka att blåsa och platta håret betyyyydligt mindre!
Jag ska minska ner drastiskt på överflödigt smink!
Där kommer jag spara mycke tid och lite pengar! Och förhoppningsvis (än en gång) acceptera mig själv som jag faktiskt är! :)

Men hur duschen avslutades och allt det, det var bara en parentes. 
Jag kände i alla fall att jag fick ny luft av att duscha! Mer energi!
Så, jag tog mig i kragen och lyfte luren. Tyvärr vart det inga ringningar till billiga abbonemang, men det kändes värt det!
Först bokade jag flyttfirman!
Sen letade jag igenom Örebro kommuns hemsida efter nån som kunde veta något om dagverksamheter för dementa. På 2 minuter hade jag blivit lovad att få komma och provjobba! Dock bara inför möjligt kommande springvick, men ändå!! "Men, det låter ju som att du ska komma och provjobba för mig, direkt!" sa hon i andra luren! Jag älskar att höra hur okända människors röst och talsätt ändras under ett telefonsamtal - till något bättre! 

Mitt adrenalin sköt i alla fall iväg, och dagen kändes ännu lite lättare!

Nu har mamma och pappa kommit hem! Nu ska jag gå ner och ge dom varsin kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria H

Gött att höra! Lycka till med flytten!! Kram

2014-08-23 @ 15:15:20

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0