Dröm

 
Ofta, när jag dagdrömmer, då drömmer jag om detta... Bakning. 
Kanske inte låter lika spännande som en resa till Hawaii, och det kan jag hålla med om. För Hawaii drömmer jag också om. Men jag vill baka. Jag skulle kunna baka typ jämt. Om jag hade haft pengar. Om jag hade haft tid. Om jag hade haft förvaringsplats. Om jag hade haft ett bra kök. Om jag inte hade velat äta upp det själv...

Ikväll var finalen av Desertmästarna. Vet inte om jag tyckte att rätt person vann, men.
Hur som helst. Tänk om man hade varit lika duktig som dom! Kunnat alla "recept" i huvudet, varit expert på smaker och kombinationer, konsistenser och texturer. Det hade varit kul!

Men när jag inte känner att jag har så mycket av det som står där högst övert, så känns det som att det är sååå långt bort innan man skulle kunna få klämm på liknande saker som mästarna. 
Men, jag nöjer mig också med att bara drömma. Det är allt bra gott det också!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Sjukt bra dagdröm, måste jag säga! Jag vill så gärna komma och hälsa på, Martina! Så fort jag rätat ut min ekonomi så! ;) Jag saknar dig! KRAM!

2014-12-30 @ 23:12:08
URL: http://saramariasamuelsson.blogg.se

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0