Idag ska jag njuta av att vara glad!

Jag klev ut genom dörren för att traska hem från mitt förmiddagspass på jobbet. Jag hade sett på termometern att graderna sjunkit ganska bra sen jag kom dit i morse, men bra klädd som jag var, gjorde det mig inte så mycket när det var dax att gå hem.
Med solen i ryggen och den klarblåa himlen ovanför, stoppade jag in lyrarna i öronen, satte igång dom senaste tillagda låtarna i min playlist och började traska. Och då, då fylldes jag av en känsla jag har saknat i vad för mig känns som en evighet! En sån där känsla som gör att man inte kan sluta le, som gör att man helst vill dansa hela vägen hem, som får en att känna sig några kilo lättare!
 
Jag antar att mitt huvud inte riktigt är van att tänka och känna på det sättet, för den skulle genast påminna mig om mina favoritbyxor som spruckit, om pengarna jag inte har, m.m. Men idag fick det bara rinna av, för idag var den glada känslan starkare!
 
Nu sitter jag i min soffa, inlindad i det mysiga täcket, äter mina fantastiskt goda biskvier som jag bakade igår, och bara har det bra! Jag tänker på den höst jag nyss gick igenom, som inte alls vad av ett ljusare slag, och just idag känns den hösten så långt bort. Och jag hoppas för allt i världen att den inte ska komma i repris! 
Men idag är idag, framtiden kommer sen! Idag ska jag njuta av att vara glad! 

 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Härlig känsla att ha minsann! Njut av känslan och vårda den. Och tack för de underbara biskvierna här om dagen, helt klart bland det godaste jag ätit. Bättre än biskvierna var dock att träffa dig, får bli en repris på det snart.

2014-01-22 @ 08:25:38

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0