Mattant igen

Förra onsdagen traskade jag iväg till kommunhuset Brinken. Några frågor hanns inte ställas innan jag fick en kurs i hur bokningsprogrammet för vikarier funkar. Ett häfta med en massa bilder, text och lösenord. 
Jag gick hem med 2 uppsättningar kock-kläder. Bara att förbereda sig för att börja det nya livet i skolkök. 
Så nu är jag åter igen mattant, fast denna gång på nya ställen varje dag och som vikarie, så jag vet ju aldrig om jag är ledig eller jobbar dagen efter, när jag går och lägger mig. 
 
Tyvärr resulterar detta i till stor del sömnlösa nätter... På kvällen en stress över att jag inte är trött och inte kan somna, på natten en rädsla för att inte höra att dom ringer för att jag till slut däckat av trötthet, och på morgonen halvsover jag bara för att just höra om dom behöver mig. 
Jag hoppas att magkatarren och huvudvärken som jag redan fått känna av, inte kommer att dyka upp alldeles för ofta. 
Men det är skönt att ha dagjobb! Det är skönt att ändå ha mer runtin på vardagen! Det är skönt att få göra av med lite energi! Det är skönt att veta att det kommer in några slantar även denna månad! 

Men ännu bättre är det att veta vart jag ska få jobba i sommar! Vart jag får jobba så många lördagar jag vill fram till dess och där det också är dagtid! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0