Utelåst

Så hör jag lägenhetsdörren plötsligt dra igen... ÅH NEJ!!!!!    Jag står i trapphuset och funderar på vad jag ska göra. Jag hör grannens nycklar i ytterdörren å jag springer in på toaletten för att inte se så dum ut. Jag vill i alla fall tänka igenom alla mina alternativ innan jag kanske är tvungen att presentera mig för min okända granne med att jag är tvungen att låna dennes telefon. 
För vad ska jag göra? Där står jag i min klänning och nylonstrumpor. 
Syrran, som har mina extranycklar, mindes jag sa att hon skulle va upptagen hela onsdagen... 
Vincent är inringd på extrajobb på MAX...
Jag har inga skor...
Ingen telefon...
 
Men anledningen till att jag först låste ut mig var, att jag just innan höll på att städa min lägenhet. Jag har stökat på med en massa loppis-grejer och lagt i lådor. Lådor som bara va ivägen i lägenheten, så jag bar dom till toaletten istället. Men så var det ju dax att städa toaletten också... Då dörren drog igen... 

På en av loppislådorna ligger ett par vinterstövlar med vitt foder. Jag inser att dessa skor kanske är det som kommer att rädda mig... Jag försöker vika in skaftet, så dom ser mindre vintriga ut, när jag börjar undra om jag hade blivit av med sadalerna jag hade lagt i ena loppislådan... Jag tar mig en snabbtitt, och hittar mina vita sneakers jag lagt ner i en av lådorna en timma tidigare! Jag byter snabbt dojjor och skuttar iväg till MAX. 
 
Med nyckel i handen ska jag just gå ut från MAX, när jag ser att kvinnan framför mig på väg ut, är min moster! 
Och plötsligt känns det som att det var lite tänkt att jag skulle bli utelåst. 
 
 
 
 
 
Nu ska jag lyda Carros råd och skita i att städa (klart i alla fall). Jag tror att mina kompisar tycker om mig ändå!
Nu väntar fika med en ny kompis, och en bio med min pokej som avslut på dagen!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0